Momsfritagelse
Fra : - wolf -

Dato : 23-02-02 09:57

Jeg har lidt svært ved at følge formuleringen på Told*Skats infosider, så
jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med et begynderspørgsmål her.

Der står om postforsendelse, at "Post Danmarks indsamling og omdeling af
adresserede breve, adresserede pakker og adresserede dag-, uge- og
månedsblade samt tidsskrifter. Fritagelsen omfatter desuden Post Danmarks
befordring af adresserede breve og pakker, der sendes rekommanderet eller
med angivet værdi. Post Danmarks indsamling og omdeling af adresserede
[...]

Vil det med andre ord sige, at jeg ikke skal beregne købsmoms på den udgift,
jeg pådrager mig ved at sende breve?

- wolf -

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 23-02-02 14:56

"- wolf -" skrev:

> Vil det med andre ord sige, at jeg ikke skal beregne købsmoms på den
udgift,
> jeg pådrager mig ved at sende breve?

Ja.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 24-02-02 11:13

at 2002-02-23 14:56:00, "Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> said:

>udgift,

>Ja.

Men hvis du viderefakturerer forsendelse så skal du tillægge moms med
mindre du kun tager den præcise udgift og at du har dokumentation for at
denne udgift er afhold til den anførte forsendelse. Det vil sige at som
hovedregel skal man lægge moms på forsendelse hvis denne indgår på
fakturaen.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-02-02 14:37

<knud@berggreen.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord:
http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
> Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende

Det bør i så fald pointeres, at det kun er, når man debiterer "porto", at
det skal ske (tilægges) >efter< momsbærende beløb og -beregninger.

Der er derfor, at man som oftest bruger fællesnævneren "forsendelse", der
>også< kan dække porto, evt. kørsel til posthus (momspligtig) o.s.v., og
følgelig er posten >forsendelse< at anføre sammen med momsbærende
debiteringer.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 25-02-02 08:50

> Vil det med andre ord sige, at jeg ikke skal beregne købsmoms på den udgift,
> jeg pådrager mig ved at sende breve?

Ja. Det burde faktisk fremgå af den kvittering, du modtager fra posten.

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501