Linux Redhat 7.2 starter kun op i text-mod~
Fra : Wolfman

Dato : 22-02-02 18:23

Hej Gruppe

Jeg har netop installeret Redhat 7.2.
Selve installation kørte fint, men kan kun starte op i text-mode, - d.v.s.
ingen GUI overhovedet.

Kan nogen give et hint om hvad der KAN være gået galt og hvordan jeg retter
det??

I skal muligvis bruge mere info. men da jeg er "newbie" indenfor Linux håber
jeg I vil spørge når/hvis det er nødvendigt....

Håber nogen kan hjælpe!!

M.v.h.
Joen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-02-02 13:35

On Fri, 22 Feb 2002 18:22:58 +0100, Wolfman wrote:

> [...]
> kan kun starte op i text-mode, - d.v.s. ingen GUI overhovedet.
>
> Kan nogen give et hint om hvad der KAN være gået galt og hvordan jeg

At anaconda, som er redhats autodetection tool, ikke har kunne finde et
grafikkort der har kunne bruges.

Bo Simonsen

"Join the GNU Generation"

Fra : Morten

Dato : 23-02-02 13:55

Wolfman wrote:
> [...]
> ingen GUI overhovedet.
>
> Kan nogen give et hint om hvad der KAN være gået galt og hvordan jeg retter

Prøv at se i filen /etc/inittab, den angiver (og beskriver)
det runlevel du starter i.

Mvh Morten

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 24-02-02 13:24

"Wolfman" <wolfman@direkte.net> wrote in <a57p64$d79$1@sunsite.dk>:

>Jeg har netop installeret Redhat 7.2.
>Selve installation kørte fint, men kan kun starte op i text-mode, -
>d.v.s. ingen GUI overhovedet.

OK - simpleste mulighed først.. hvad sker der, hvis du taster

startx

på kommandolinien?

Fra : Joen Andresen

Dato : 24-02-02 15:57

> OK - simpleste mulighed først.. hvad sker der, hvis du taster
>
> startx
>
> på kommandolinien?

-------------------------

Der sker følgende:

xauth: Creating new authority file /root/.Xauthority
xauth: Creating new authority file /root/.Xauthority
execve failed for /etc/X11/X (errno 2)

gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
ggggggggggggggggggggggggggggggggggggg........giving up

Xinit: No such file or directory (errno 2): unale to connect to X server
Xinit: No such process (errno 3): Server error

....og dernæst retur til prompten:
[root@localhost root]

Håber det siger dig mere end det siger mig

M.v.h.
Joen