koger rundt i javascript
Fra : Rasmus Rose

Dato : 22-02-02 17:47

Hej

Jeg sidder og roder med noget javascript, men det er jeg vist
ikke så god til...

Mit problem:
Jeg har et frameset med 2 frames. Jeg vil sende værdien af
variablen tmp fra den ene frame over til et inputs value i den
anden frame. Jeg har sat inputets id til "skjult_input". Men det
giver fejl, hvis jeg forsøger med dette:

parent.frames[0].document.skjult_input.value=tmp;

Den siger at objektet
"parent.frames.0.document.skjult_input.value" enten ikke findes
eller er lig null. Hvad gør jeg galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-02 12:01

Du skal også have fat i formens navn eller index. Noget a la:
parent.frames[0].document.forms.formnavn.skjult_input.value=tmp;

Fra : Rasmus Rose

Dato : 23-02-02 20:26

Tak for hjælpen. Jeg har lige 2 spørgsmål til.

Jeg har samme problem med en div:
"document.div.skjult_div" er heller ikke et object eller null.

Og så har jeg også en funktion, der skulle submite en form, men det
gør den ikke. Dog kommer der ikke en fejlmeddelse:

function submit_skjult_form() {
   document.forms.skjult_form.skjult_input.submit;
}

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-02 23:18

Er du sikker på at div'ens ID er sat til skjult_div?
Stavemåde samt store/små bogstaver er vigtigt.
Nr 2 skal være:
document.forms.skjult_form.submit();