Flere sprog på en hjemmeside
Fra : Stuffy

Dato : 22-02-02 14:21

Hej

Jeg ville gerne kunne tilbyde mine hjemmesider på flere sprog.
Teksten til hjemmesiderne skal lagres i en text-fil så den let kan
oversættes.

Mit problem er navngivning af variablerne.

Jeg ville helst anvende "associative arrays" som kendes fra PERL og i ASP
som Dictionary Object.

Navngivning kunne derved foregå som <% = default_text_1 %> hvor "default" er
navnet på den aktuelle side (default.asp)

Problemet er jo at Dictionary Object kræver for mange ressourcer og at
Microsoft selv fraråder brugen af det på high-performance sites.

Jeg har overvejet at referere til variablerne vha. alm. arrays, men det er
for uoverskueligt med tal-referencer.

Har I nogle ideer eller ved I hvordan professionelle sites gør?

Hilsen Jimmy