Jeshua Ha-Nozri
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 22-02-02 07:21

I dagens Berlinger kan man læse følgende [side 10]:

»Anatolij Pristavkin er en lille, tyk, ældre herre, som ikke har nogen
synderlig lighed med Jesus. Ikke desto mindre minder hans embede
islående grad om det, som en vis Jeshua Ha-Nozri foretog sig for 2000 år
siden.«

»Ha-Nozri«? Sådan har jeg nu aldrig hørt Jesus omtalt som. Hvor kommer
det dog fra? Man plejer at omtale ham som »Jesus af Nazareth« eller

I øvrigt synes Putins status som »ny-ortodoks« at underbygges ved
følgende citat:

»Den russiske Statsduma har taget folkets parti, og den første konflikt
mellem præsident Putin og det ellers så loyale russiske underhus kan
meget vel blive spørgsmålet om dødsstraf. Dumaen forlanger den indført,
men Putin vil ikke. Han heviser til, at hvad Gud har givet, har
mennekser ikke ret til at tage bort.«

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 22-02-02 10:06

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> »Ha-Nozri«? Sådan har jeg nu aldrig hørt Jesus omtalt som. Hvor kommer
> det dog fra? Man plejer at omtale ham som »Jesus af Nazareth« eller

klip

http://www.shalom.se/kortdec.htm Citat:
*Visste du att den hebreiska inskriptionen på Jesu kors lydde:
"Jeshua Ha´nozri Wu´melech Ha´jehudim", där begynnelsebokstäverna bildar
JHWH, det heligaste Gudsnamnet.*
Bedøm selv.

mv. Ernst Pedersen

Fra : Mr. D

Dato : 22-02-02 10:45

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c760a23$0$18436$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> *Visste du att den hebreiska inskriptionen på Jesu kors lydde:
> "Jeshua Ha´nozri Wu´melech Ha´jehudim", där begynnelsebokstäverna bildar

http://www.direct.ca/trinity/acrostic.html

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu