netkort sammenspil?
Fra : P.Sørensen

Dato : 21-02-02 20:41

Hej - 2 pcère er sat i netværk med følgende kort:
Realtek RTL8139 Family PCI fast Ethernet NIC - på den ene (Wind. XP) og
SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter - på den anden (Wind. 98).
Forbundet med krydskabel.
Derudover går de begge på adsl via switch med henh. et Cnet Pro2000 PCI fast
Ethernet (xp) samt
100/10 Ethernet pci adapter på W98èren.
Okay hvorfor fortæller jeg dette? Jo, jeg ville gerne have eksperternes
mening om dissee kort og disses samspil, da jeg synes det går noget langsomt
i netværket, ligesom opstart af XP`eren også er langsom (har det også med
netkort at gøre). Endelig er W98èren slet ikke i ADSL hastighed, synes jeg.
Med andre ord: Kunne jeg med fordel udskifte nogle af disse kort? Findes der
bedre/hurtigere netkort, som ville gøre en forskel?
P.sørensen

--
ps@vestnet.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-02-02 21:39

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message

> Med andre ord: Kunne jeg med fordel udskifte nogle af disse kort? Findes
der
> bedre/hurtigere netkort, som ville gøre en forskel?
> P.sørensen

Ja,,, smid realtek korten væk,,,,

Mit ligger på bordet,,, har kun haft problemer med det, fandt jeg ud af...
Løste mange problemer.... Købte et Intel 100S kort istedet

Kender ikke det andet netkort.

Fra : P.Sørensen

Dato : 21-02-02 23:01

Købte et Intel 100S kort istedet

Et Intel 100S skriver du - er det samme størrelse/hastighed, eller er det
hurtigere end de gængse - og skal det så være samme slags i "begge ender"?
P.sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-02-02 23:06

> [...]

> hurtigere end de gængse - og skal det så være samme slags i "begge ender"?

Ja, det er stadig et 10/100 Netkort, men den har indbygget processor, så den
skulle kunne klare arbejdet. Istedet for din egen prosesser... Har nu ikke
prøvet så meget, ud over at det kører nu.

Det ville måske være det optimale...

Men nogen siger at D-link kort er helt fine.. De kan fås til under 200
kroner.. så kan du købe 2 istedet...