Hvordan ændrer jeg keyboard-opsætning ?
Fra : _ Anders T. Hansen

Dato : 21-02-02 18:24

Hej!

Jeg har fået installeret Linux med US-keyboard.

Jeg kan sagtens ændre den i en menu... men det slår ikke igennem i shellen.

Hvilken kommando skal jeg bruge for at ændre tastatur-layout.

Mvh.
Anders

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-02-02 19:21

_ Anders T. Hansen wrote:

> [...]
> shellen.
>
> Hvilken kommando skal jeg bruge for at ændre tastatur-layout.

Du skal ændre i /etc/X11/XF86Config-4 (Redhat 7.2)

Jeg har

Section "InputDevice"
Identifier "Keyboard0"
Driver "keyboard"
Option "XkbLayout" "dk"
EndSection

Martin.

Fra : _ Anders T. Hansen

Dato : 21-02-02 22:47

Det hjælper ikke at ændre denne fil.
Er du sikker på, at dette skulle og burde ændre danske karakterer i shellen
???

Når der står
/etc/X11/....

tyder det vel mere på at det har noget med karaktersæt i x11

Skal jeg virkelig reinstallere for at få danske karaktersæt ???

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen