Ang. ADSL og hjemmenetværk på samme switch
Fra : FeTA

Dato : 21-02-02 17:58

Hej i garvede netværksbrugere
Jeg skal have Bredbånd med 2 dynamiske ip adresser fra TDC, og vil spørge om
følgende.
Jeg vil sætte mine 2 maskiner til switchen og derfra til ADSL modemmet,
ingen problemer i det men så kommer spørgsmålet.
De 2 maskiner skal også kunne snakke sammen så jeg vil høre om man på samme
UNEX 5 ports switch med fordel kunne forbinne de 2 maskiner på 2 andre
netkort så man ikke havde internet og lokalnet på samme netkort, men denne
løsning kræver måske en særskilt hub/switch.
Jeg mener også det ville være mere hackersikkert, men der tager jeg måske
fejl ?.
Hilsen og tak
Bent

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-02-02 19:00

On Thu, 21 Feb 2002 17:57:35 +0100, "FeTA" <feta@hotpop.com> wrote:

>De 2 maskiner skal også kunne snakke sammen

Hvad skal de snakke sammen om?
Hvis det er alm. fil- og printerdeling, så brug en anden protokol en
TCP/IP til at dele med, så burde du være rimeligt sikret - og du
slipper for ekstra netkort og andet snask :)

Good luck,
Jørn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-02 20:21

"FeTA" <feta@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsning kræver måske en særskilt hub/switch.
> Jeg mener også det ville være mere hackersikkert, men der tager jeg måske

I teorien er det vist ikke helt umuligt - men hvorfor skal lokalnettet så
over switchen ?

Hvis du alligevel har to netkort i hver af de to PC,er så kan du jo bare
lade det ene sæt netkort gå til switchen og til ADSL......

De to andre netkort kan så forbindes direkte med et krydset kabel og bruges
til lokalnet......

/Jan