Session.Timeout ?
Fra : OZ

Dato : 21-02-02 17:05

Hej NG

Endnu et spørgsmål til denne herlige gruppe =)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal forstå Session.Timeout
funktionen.....

Hvordan bruger man den?

Jeg har et login system der giver adgang til at redigere i en DB, her vil
der nogle gange gå mere end 20 min inden man er færdig med at taste data
ind.
Jeg kan vel sætte tiden i min Session.Timeout op men hvordan og hvor skal
jeg sætte min Session.Timeout = 60, hvis jeg eks. vil holde min session åben
i en time?
Skal den ind i global asa eller er det nok at den kommer ind på en af de
første asp sider?

Er det nok at definere den engang for alle eller skal den ind på alle asp
sider, eller fornys den hvergang man henter en ny asp side?

Håber i forstår mit spørgsmål. ellers vil jeg meget gerne uddybe det...

Med venlig hilsen

Oz

Fra : OZ

Dato : 21-02-02 17:22

undskyld

Oz

Fra : Peter Nielsen

Dato : 21-02-02 18:42

Jamen så kan jeg vel svare på den her :)
På den side hvor du sætter din Session skal den indsættes :)

ex:

session("login") = request("login_numb")
session.timeout = 60

For hver gang at du opdaterer en side på den server du har din session
kørende på så nulstiller den og starter forfra med at tælle ned fra 60
mins... men hvis du så hopper af serveren, så lukker den med det samme :)

Håber at jeg så kunne hjælpe dig når du hjalp mig med recordset'ene :)

Peter

Fra : OZ

Dato : 21-02-02 19:49

"Peter Nielsen" <morticuz@darlichat.dk> skrev:

> [...]
> mins... men hvis du så hopper af serveren, så lukker den med det samme :)
>
> Håber at jeg så kunne hjælpe dig når du hjalp mig med recordset'ene :)

Hej Peter

Jamen selv tak, det er altså lige til kan jeg se =)

Oz

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-02-02 18:46

On Thu, 21 Feb 2002 17:05:16 +0100, "OZ"
<no_spam_gonzo@strike-team.com> wrote:

>Jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal forstå Session.Timeout
>funktionen.....
>
>Hvordan bruger man den?

Session.TimeOut = 20
- sætter timeout til 20 min

>Skal den ind i global asa eller er det nok at den kommer ind på en af de
>første asp sider?

Det er nok den kommer på en side, der helt sikkert indlæses inden du
skal bruge den forlængede tid.

>Er det nok at definere den engang for alle eller skal den ind på alle asp
>sider, eller fornys den hvergang man henter en ny asp side?

Når en bruger går ind på den første side, sættes Session.Timeout enten
til serverens default eller til det, der står på side, og det er
gældende indtil der indlæses en anden værdi, eller indtil en ny
session startes.

>Håber i forstår mit spørgsmål. ellers vil jeg meget gerne uddybe det...

Håber det hjalp ;)

Mvh. Jørn

Fra : OZ

Dato : 21-02-02 19:51

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev:

> [...]

> til serverens default eller til det, der står på side, og det er
> gældende indtil der indlæses en anden værdi, eller indtil en ny

Det har det så absolut også en stor tak til dig =)

Oz