Netgear RP114 Router ftp/http konfiguratii~
Fra : Martin Mogensen

Dato : 21-02-02 14:55

Jeg har et problem med min nyindkøbte Netgear RP114 Bredbåndsrouter.
For at kunne køre ftp og http server skal der ifølge manual åbnes for porte
i routerens konfiguration, men det virker ikke når jeg prøver at logge på
med min eksterne IP. Taster jeg f.eks. ekstern IP i Explorer kommer jeg
istedet ind i routerens opsætning.

Sådan er routeren sat op:

LAN:
DHCP Server (afkrydset med flueben)
Pool Starting Address: 192.168.0.1 Count 32
IP Address: 192.168.0.1

PORTS (PORT FORWARDING):
Start Port: End Port: Server IP Address:
21 21 192.168.0.2
80 80 192.168.0.2

Respond to Ping on Internet WAN Port (uden flueben, har prøvet med uden
resultat)

SYSTEM STATUS:

WAN Port:
IP Address: 80.62.xx.xx (skriver ikke den fulde IP her) DCHP: Client
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

LAN Port:
IP Address: 192.168.0.1 DCHP: Server
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Jeg har TDC Bredbånd 2Mbit

Router info:
Netgear RP114
Firmware 3.26 (CD.0) 8/17/2001

Til ftp bruger jeg G6 FTP Server 2.15 og til http bruges AnalogX
SimpleServer.

Håber nogen kan hjælpe.

Martin
ICQ 108140625

Fra : Michael FM

Dato : 03-03-02 21:34

Hej Martin.

"Martin Mogensen" <mm_2k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i routerens konfiguration, men det virker ikke når jeg prøver at logge på
> med min eksterne IP. Taster jeg f.eks. ekstern IP i Explorer kommer jeg

Jeg har en Router magen til din og her er det det samme der gør sig
gældende. Egentlig er det vel logisk at routeren gør som den gør - hele
opsætningen er jo set fra WAN og ind - ikke inde fra og ind :) - Udefra
kommer det hele ind på de rigtige porte både til http -og
ftp server. Så det hele virker som det skal bortset fra at man er nød til at
taste "LAN-ip-adr" ind i Explorer o.l.

> [...]
> 21 21 192.168.0.2
> 80 80 192.168.0.2
>
> Respond to Ping on Internet WAN Port (uden flueben, har prøvet med uden

samme opsætning her.

> SYSTEM STATUS:
>
> WAN Port:
> IP Address: 80.62.xx.xx (skriver ikke den fulde IP her) DCHP: Client
> IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Jeg har fast ip - ved ikke om det er det du har ?

> LAN Port:
> IP Address: 192.168.0.1 DCHP: Server
> IP Subnet Mask: 255.255.255.0
>
> Jeg har TDC Bredbånd 2Mbit
>
> Router info:
> Netgear RP114
> Firmware 3.26 (CD.0) 8/17/2001
>
> Til ftp bruger jeg G6 FTP Server 2.15 og til http bruges AnalogX
> SimpleServer.

Også de samme programmer der triller her.

> Håber nogen kan hjælpe.
>
> Martin
> ICQ 108140625

Ved ikke om det hjælper, men måske en trøst :)

Michael

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-03-02 22:02

On Thu, 21 Feb 2002 14:54:49 +0100, "Martin Mogensen"
<mm_2k@hotmail.com> wrote:

>WAN Port:
>IP Address: 80.62.xx.xx (skriver ikke den fulde IP her)

- taget fra din Header :)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan H. Christensen

Dato : 23-03-02 13:59

Hej Martin

Det kan være du kan hjælpe mig med et problem jeg har. Jeg har også en
Netgear RP114, men jeg kan ikke få den til at koble op til TDC Boomtown.

Dette er hvad jeg mener den skal sættes op til. Hvad er der galt?

General Setup
Host Name = Blank

Domain Name = . Blank
ISP Parameters for Internet Access
Encapsulation = PPPoE

Service Type = Blank

User Name = 1212********

Password = **********

Idle timeout = 0 Seconds

WAN IP Address Assignment, DNS Server and WAN MAC Address
Wan IP Address Assignment = Get Automatically From ISP (Default)

DNS Server Address Assignment = Get Automatically From ISP (Default)

Wan Mac Address = Factory Default