Vurdering af hjemmenetværksopstilling. Pfh~
Fra : Leon

Dato : 21-02-02 10:48

Er der nogen af prof'erne (eller andre...) som gider kigge her
http://home.worldonline.dk/~jesshart/hjemmenetvaerk.jpg
og komme med nogle konstruktive kommentarer?

--
_________
Pfh. tak.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 21-02-02 16:09

Jeg vil foreslå dig at flytte switchen, således at det kommer til at være:
ADSL (- router) - switch - P166 server o.s.v

mvh
opeder

Fra : mop

Dato : 21-02-02 18:02

er det som jeg ser det

adsl så en pc med firewall (linux ? ) swich og resten på et lokalt Lan med
firewall inderside ip som
Defult Gateway det ser ud til at det vil virke fint
Husk at lave en dns server hvis der er noget som skal slåes på lokalt

p166 kan jo køre linux smb server som kan hentes på http://www.e-smith.org
den er nem og den har mange
ting indbygget , firewall, proxy, mail, osv.

Mogens

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-02-02 18:52

On Thu, 21 Feb 2002 16:08:45 +0100, "Ole Pedersen"
<opeder@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil foreslå dig at flytte switchen, således at det kommer til at være:
>ADSL (- router) - switch - P166 server o.s.v

Det synes jeg er en dårlig idé - Leon har fat i det rigtige ved at
lægge firewallen tættest mod Internet.

Mvh. Jørn

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-02 13:02

"Leon" <JessenLeon@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af prof'erne (eller andre...) som gider kigge her
> http://home.worldonline.dk/~jesshart/hjemmenetvaerk.jpg
> og komme med nogle konstruktive kommentarer?

Fin opsætning.
Du kan spare mus/skærm/osv-switchen ved at køre en VNC (eller -lignende)
service på serveren.

/Chr