Kald af ASP side fra en ASP side
Fra : Jacobb

Dato : 20-02-02 23:21

Hejsa
Jeg har prøvet at kalde en ASP side fra en ASP side, men jeg kan ikke få det
til at virke ?
......side1.asp...
Case X
Case "2" - Call side2.asp
Case "3" - Call side3.asp
forsæt med at udføre side1.asp

håber en af jer har en god ide ?

Mvh.
Jacob

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-02-02 00:36

Jacobb wrote:

> Jeg har prøvet at kalde en ASP side fra en ASP side, men jeg kan ikke få det
> til at virke ?

Server.Execute?

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-02-02 09:15

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> Server.Execute?

Som kræver at man ligger på en w2k, da det først blev implementeret i
version 3.0.

Et alternativ er at bruge Server Side Includes, ala dette:

<%
'ASP kode
%>
<!-- #include virtual="/side1.asp" -->
<%
'Mere ASP kode
%>

Men dette kræver selvfølgelig at serveren understøtter SSI, men det gør IIS
som standard.

--
Jakob Andersen

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 09:59

Hej Jakob

Jeg fik vist skrevet min sidste post samtidig med at du skrev dit svar (-:

Men det virkede fint !!!!! Tak for det - der er dog et lille men - for at få
det til at virke skal jeg angive stien fra roodweben. Jeg kan ikke skrive
<!-- #include virtual="called1.asp" --> men skal skrive <!-- #include
virtual="lib1/lib2/called1.asp" -->
Hvis det nu skal væk fra min lille server og ud i "byen" at ligge hvad gør
man så ?

Mvh.

Jacob

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-02-02 10:11

"Jacob Samsø" <nospam_JS@danfoss.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virtual="lib1/lib2/called1.asp" -->
> Hvis det nu skal væk fra min lille server og ud i "byen" at ligge hvad gør

<!-- #include file="called1.asp" -->

--
Jakob Andersen

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 10:21

OK (-:

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 12:41

Hej igen

Kan jeg lave en include betinget ?
Jeg skulle jo bruge den til en case som f.eks:
Case X -> kør side1.asp
Case Y -> kør side2.asp
Case Z -> kør side3.asp
etz.

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 13:03

Ups sorry - svaret er:

Select Case mnu

Case 1 %><!--#INCLUDE FILE="c1.asp"-->

<% Case 2 %><!--#INCLUDE FILE="called2.asp"-->

<% Case 3 %><!--#INCLUDE FILE="called3.asp"-->

<% End Select %>

mvh.

Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-02-02 15:32

Jacob Samsø <nospam_JS@danfoss.dk> escribió en el mensaje de noticias
3c74e227$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ups sorry - svaret er:
>
> Select Case mnu
>
> Case 1 %><!--#INCLUDE FILE="c1.asp"-->
>
> <% Case 2 %><!--#INCLUDE FILE="called2.asp"-->
>
> <% Case 3 %><!--#INCLUDE FILE="called3.asp"-->

Hmm, pas paa med det. Include bliver afvikler _foer_ asp bliver
fortolket, hvilket vil sige at alle tre filer bliver inkluderet. Men kun
den fil der ligger i den valgte case bliver afviklet. Det kan give
uheldige resultater.
Med venlíg hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 16:03

mmmm OK øv - har du andre gode forslag ?

Mvh.

Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-02-02 16:39

Jacob Samsø <nospam_JS@danfoss.dk> escribió en el mensaje de noticias
3c750c1f$0$251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> mmmm OK øv - har du andre gode forslag ?

Nej, dit eksempel virker, men du skal bare vaere opmaerksom paa maaden
det foregaar paa, da de kan give problemer (f.eks med erklaering af
variable eller lignende).
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 17:19

OK - hvad så hvis jeg vil kalde .asp filen med en parameter -

Kan jeg lave en POST/GET som jeg kan læse i called2.asp

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-02-02 16:36

> [...]
> Kan jeg lave en POST/GET som jeg kan læse i called2.asp
> <% Case 2 %><!--#INCLUDE FILE="called2.asp"-->
´
Du kan blot sætte en variabel før du includer filen, så kan den også aflæses
fra koden i include filen

--
Jakob Andersen

Fra : Jacob Samsø

Dato : 21-02-02 09:30

Tak for rådet - Men efter jeg fik en "Object doesn't support this property
or method: 'Execute' " fandt jeg så:
" Server.Execute is new in IIS5/ASP3 (meaning effectively Win2000 only)...
Og jeg den skal virke på en IIS4 NT4

Hvad gør jeg så ?

Mvh.
Jacob