Linjeskift på trods af rigelig plads i cel~
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 20-02-02 22:14

Hej alvidende nyhedsgruppe,
Jeg er stødt ind i et, for mig, besynderligt problem.

http://www2.spejdernet.dk/gentofte/test/

er der en hvid celle med en knap der hedder Søg og teksten "her
er masser af plads" hopper ned på næste linje, selv om jeg ikke
har lavet linjeskift og der faktisk er plads til teksten.

Hvorfor gør den det og hvad gør jeg ved det?

Af brugervenlige grunde har jeg gjort baggrunden hvid, så man kan
se hvad der sker.

MVH Emmer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-02-02 22:48

Nej, der er ikke plads til teksten. Din td er kun på 100px og du
behøver mindst 120px til teksten.
Når du har rettet det, så sæt et <br> efter søg knappen.

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 20-02-02 22:58

> Nej, der er ikke plads til teksten. Din td er kun på 100px og du
> behøver mindst 120px til teksten.

Hvad mener du? På min browser, ser det ud som om der nærmest kunne
være to tekstfelter og to knapper ved siden af hinanden. Hvad er der
derude..., der hvor der er blankt, til højre for feltet?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-02-02 22:02

Du har en tabel i en tabel celle. Denne celle er væsentligt bredere
end tabellen med form og tekst. Derfor er der en del ledig plads.

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 02-03-02 14:24

> Du har en tabel i en tabel celle. Denne celle er væsentligt bredere
> end tabellen med form og tekst. Derfor er der en del ledig plads.

Det kan jeg simpelthen ikke se! Enten er alle tabeller afsluttede og
adskilte eller også er jeg blevet blind.

Adressen var www2.spejdernet.dk/gentofte/test

Der hvor der står "powered by FreeFind" vil jeg have til at stå på én
linie.
Og hvorfor er der linieskift efter den sætning? Det har jeg heller
ikke bedt om, eller har jeg (med </font>)??

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-03-02 23:19

Det er som sagt fordi cellen er for small som både KGE og jeg skrev,
så gør den bredere end de 100px den står til.
Et tip til at finde en celle med noget tekst er at søge efter teksten
i cellen eller dele af teksten såsom "freefind" og voila du er i den
rigtige TD og ser nemt hvor du skal ændre fra 100px til 120px.

PS. For at gøre en URL klikbar skal man skrive den absolutte URL ikke
kun en del deraf som du gjorde men sådan:
http://www2.spejdernet.dk/gentofte/test

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-02 22:57

Wed, 20 Feb 2002 21:14:04 +0000 (UTC), skrev Emerik
Schultz-Petersen <emerik@emerik.dk>:

>Hvorfor gør den det og hvad gør jeg ved det?

Fordi du har defineret cellens bredde til 100 pixels.

            <FORM VALUE="Søg">se her er
masser af plads<br>powered by <A ......

Ændre det til 115 pixels, så skulle den være klaret og indsæt et

            <FORM VALUE="Søg"><br>se her er
masser af plads<br>powered by <A ......

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 20-02-02 23:03

> Ændre det til 115 pixels, så skulle den være klaret og indsæt
et

Min ide var nemlig at have teksten og knappen på samme linje for
at spare plads, så næste celle kunne komme længere op.