aspSmartUpload og MySQL
Fra : Ziggiman

Dato : 20-02-02 21:05

Jeg er i øjeblikket ved at skrive mit datamatiker speciale.
I den forbindelse har jeg DESPERAT brug for at kunne uploade binære filer (billeder) til en MySQL database.
Jeg har fundet den geniale aspSmartUpload komponent, men kan ikke rigtig få den til at køre med MySQL.
Jeg har i første omgang lavet forsøg med det eksempel der følger med aspSmartUpload. Jeg har oprettet forbindelse til en MySQL database, men så snart filen skal gemmes får jeg følgende fejl:

-------------------------------------
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E21)
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.
/scripts/aspSmartUpload/Sample4.asp, line 58

POST Data:
error '80020009'
Exception occurred.
-------------------------------------

Koden jeg bruger ser således ud:
-------------------------------------
<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 4</H1>
<HR>

<%
' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim file
Dim oConn
Dim oRs
Dim intCount
intCount=0

' Object creation
' ***************
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

' Upload
' ******
mySmartUpload.Upload

' Connect to the DB
' *****************
' Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' curDir = Server.MapPath("\scripts\aspSmartUpload\Sample.mdb")
' oConn.Open "DBQ="& curDir &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MS Access;"

   Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
   oConn.Open "Driver={mySQL}; Server=localhost; Database=filTest"

' ********** Kun indsat for at teste forbindelsen *************
' oConn.Execute("INSERT INTO TFILES (FILENAME) VALUES ('test')")

' Open a recordset
' ****************
strSQL = "SELECT FILENAME,FILE FROM TFILES"

Set oRs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
Set oRs.ActiveConnection = oConn
oRs.Source = strSQL
oRs.LockType = 3
oRs.Open

' Select each file
' ****************
For each file In mySmartUpload.Files
' Only if the file exist
' **********************
If not file.IsMissing Then

' Add the current file in a DB field
' **********************************
oRs.AddNew
file.FileToField oRs.Fields("FILE")
       oRs("FILENAME") = file.FileName
oRs.Update
intCount = intCount + 1
End If
Next

' Display the number of files uploaded
' ************************************
Response.Write(intCount & " file(s) uploaded.<BR>")

' Destruction
' ***********
oRs.Close
oConn.Close
Set oRs = Nothing
Set oConn = Nothing
%>
</BODY>
</HTML>

Hvad gør jeg forkert? I min MySQL database bruger jeg datatypen Medium BLOB til at holde filen.

Håber at i kan/vil hjælpe mig for jeg har seriøst brug for det
På forhånd tak
Michael