hvordan/hvad sker der ? (email)
Fra : Brian K

Dato : 20-02-02 20:37

Hej

Jeg har de sidste 2 mdr modtager umådelige mængder spam meddelser, jeg har
haft den samme email i 7 år, men der er først de sidste 2 mdr det er gået
helt galt ! (normalt fik jeg 4 - 5 stykker om ugen), nu får jeg 20 - 25
stykker om DAGEN !

Så jeg har lige et spørgsmål

Feks den email jeg viser længre nede på siden, den får et explore vindue til
at poppe op, når man læser på egenskaberne af emailen...så står der noget
med "script" efterfulgt af min email addresse...vil det sige at det pop op
vindue "sladre" til afsenderen af spam meddelsen at der er en "levende"
modtager i enden ?

Her er egenskaberne for spammeddelsen:

From: JOHN DENVER <rcftergbrfd@animalsex.com>
To: briank@image.dk
Subject: Free Webcams Live!
briank@image.dkbriank@image.dk
Date: Tue, 19 Feb 2002 20:31:59

<b>Cum see what young slutty girls do everday on their webcams when they
get out of
<script language="javascript">
window.open(''>http://notrix.ch/hi')
briank@image.dkbriank@image.dkbriank@image.dkbriank@image.dkbriank@image.d

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-02-02 20:58

"Brian K" <brian@nospam.com> writes:

> [...]
> vindue "sladre" til afsenderen af spam meddelsen at der er en "levende"

Nej, bare rolig. *Den her* mail afslutter sit script (</scrip>) inden
din adresse begynder. Det eneste den gør er at åbne et vindue.

*Men*, ideen er ikke dårlig, og den kunne lige så godt have sendt
din adresse også. Slå under alle omstændigheder scripts fra i emails,
de har intet at gøre der (ved ikke hvordan, det afhænger af din email
klient, og jeg kender kun Eudora, men jeg er sikker på der er masser
der ved hvordan).

Man kan opnå det samme på alle mulige andre måder med html-mail.
En klassiker er web-buggen, et 1x1 transperent gif billede med
med din adresse gemt i url'en, eller ethvert synligt billede, eller
ethvert link du trykker på, eller... kun fantasien sætter grænser.
(nogle mail-klienter viser kun billeder der er inkluderet i mailen,
og henter dem ikke fra nettet, men jeg kan ikke huske hvor jeg så
noget om det:)

/L 'HTML-mail suger stortid!'
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Brian K

Dato : 20-02-02 21:05

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Nej, bare rolig. *Den her* mail afslutter sit script (</scrip>) inden
> din adresse begynder. Det eneste den gør er at åbne et vindue.

ok, takker (pu ha)

> [...]
> de har intet at gøre der (ved ikke hvordan, det afhænger af din email
> klient, og jeg kender kun Eudora, men jeg er sikker på der er masser

Jeg har kikket alle steder og kan ikke finde et sted hvor jeg kan slå html
fra i Outlook Express

mvh
brian

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-02-02 21:22

"Brian K" <brian@nospam.com> writes:
> Jeg har kikket alle steder og kan ikke finde et sted hvor jeg kan slå html
> fra i Outlook Express

Jeg tror ikke man kan slå HTML fra, desværre, men scripting kan man.
Se fx i OSSen: http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere#outlook

/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-02-02 06:11

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> Jeg tror ikke man kan slå HTML fra, desværre, men scripting kan man.
> Se fx i OSSen: http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere#outlook

Jeg har slået HTML-billleder m.m. HTML fra vha. min personlige firewall fra
www.tinysoftware.com (den er gratis!) : Jeg forbyder simpelthen alt andet
trafik for OE end NNTP, SMTP og POP3.

Ret effektivt! Så nu kan jeg fortsætte med skod-e-mail-programmet i stedet
for at finde et bedre :)

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Alex Holst

Dato : 20-02-02 21:27

Brian K <brian@nospam.com> wrote:
> Jeg har kikket alle steder og kan ikke finde et sted hvor jeg kan slå html
> fra i Outlook Express

Velkommen til dk.edb.sikkerhed -- OSS'en har svar paa meget, blandt
andet opsaetning af OE.

   http://a.area51.dk/sikkerhed/

Fra : Piet Rene Kramer

Dato : 20-02-02 22:38

Jeg har også en image.dk konto og min spam-email-tælling er også steget
voldsomt. Kan det være tiscali/worldonline/image der har været under noget
'indflydelse' eller det bare vilkårlig søgning af email adresser ?