mount?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-02-02 19:15

Hejsa NG,

Kan jeg mounte en ntfs-partition i linux automatisk?
Jeg går udfra jeg skal rode i fstab eller mtab, men hvad skal jeg gøre
eller hvor kan jeg læse mere?

Mandrake 8.1

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Enrique

Dato : 20-02-02 19:30

Yello

On Wed, 20 Feb 2002 19:15:06 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> Hejsa NG,
>
> Kan jeg mounte en ntfs-partition i linux automatisk? Jeg går udfra jeg
> skal rode i fstab eller mtab, men hvad skal jeg gøre eller hvor kan jeg
> læse mere?

http://linux-ntfs.sourceforge.net/regis/new/Linux_FAQ.html

Hver sikker på at ntfs er i kernen eller som modul. Jeg mener dog at ntfs
er lidt ustabil når man skriver.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-02 19:42

Den Wed, 20 Feb 2002 19:30:17 +0100 skrev Enrique:
>Yello

>http://linux-ntfs.sourceforge.net/regis/new/Linux_FAQ.html
>
>Hver sikker på at ntfs er i kernen eller som modul. Jeg mener dog at ntfs
>er lidt ustabil når man skriver.

Ikke "ustabil". NTFS er _destruktiv_ når filsystemet er mountet r/w.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - to nye tegninger.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-02-02 19:58

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke "ustabil". NTFS er _destruktiv_ når filsystemet er mountet r/w.

Er det bedre at lave den til en FAT?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 20-02-02 20:12

Den Wed, 20 Feb 2002 19:57:31 +0100 skrev Tonni Aagesen:
>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

>Er det bedre at lave den til en FAT?

På linux-siden er det helt klart bedre.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - to nye tegninger.

Fra : Enrique

Dato : 20-02-02 20:59

Yello

On Wed, 20 Feb 2002 19:41:47 +0100, Kent Friis wrote:

> Ikke "ustabil". NTFS er _destruktiv_ når filsystemet er mountet r/w.

Nå ja... det var det jeg mente ;)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-02-02 21:06

Kent Friis wrote:

> Ikke "ustabil". NTFS er _destruktiv_ når filsystemet er mountet r/w.

Plus at det ARAIR kun virker på den version af NTFS der bruges i NT 4.0.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-02-02 09:07

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> writes:

> Plus at det ARAIR kun virker på den version af NTFS der bruges i NT 4.0.
Nej også den NTFS version der kommer med win2k. Den fungere dog
væsentligt bedre på den NTFS i NT4.0 (Der er r/w faktisk muligt uden
de helt store farer.)

Martin

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-02-02 19:37

> [...]

> Kan jeg mounte en ntfs-partition i linux automatisk? Jeg går udfra jeg
> skal rode i fstab eller mtab, men hvad skal jeg gøre eller hvor kan jeg

skriv følgende i fstab

/dev/hdXY /mountpoint ntfs defaults 0 0

X er a hvis den er primær master, b hvis den er primær slave og c hvis
den er sekundær master og d hvis den er sekundær slave.

Y er partisions nummeret. Skriv cfdisk /dev/hdX for at finde det, normalt
er det hda1, da du sikkert har installeret Windows først.

Bo Simonsen

"Join the GNU Generation"