Design: Insert vha SQL eller via rs.AddNew
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-02-02 18:21

Jeg skal til at lave nogle indsættelser af rækker i en tabel (pt. i MS
Access). Når jeg tidligere har lavet dette, så har jeg lavet en INSERT-
sqlstreng og smidt den efter databasen ... men jeg synes altid, at det er
noget møgarbejde at sidde og konstruere - specielt, hvis data ikke er ens
men varierer imellem datatyper og om de er krævet eller ej.

Derfor har jeg kigget på ADOs Recordset wrapper AddNew(), der umiddelbart
ser meget mere overskuelig ud end at konstruere selve SQL-strengen.

Men: Er det også nogle ulember ved den, som jeg ikke lige umiddelbart kan
se ? Jeg kunne forestille mig, at det var langsommere end at anvende SQL-
metoden, men er det meget ?

pft,

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 20-02-02 18:39

"Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> wrote in message
> [...]
> se ? Jeg kunne forestille mig, at det var langsommere end at anvende SQL-

Det er lidt langsommere, men ikke meget, det er jo som regel ikke
indsættelser og opdateringer du laver mest. Den bedste indikator er om du
rent faktisk får performance problemer, hvis ikke så er det jo fint.
Hvis du endelig begynder at få performance problemer kan du jo altid nøjes
med at omskrive de indsættelser der bliver brugt oftest.
Hvis du er performance-freak skal du bruge ren SQL.

MVH
Allan Ebdrup
Messageboard? http://www.aspfastforum.com/aspfastforum/