Soundblaster Live! IRQ-mangel?
Fra : TL

Dato : 20-02-02 16:58

Jeg har monteret et Soundblaster Live! Value model CT 4670 på mit Abit
BX 6 2.0 bundkort.
For det første: Kan det passe, at Windows Me ikke kender lydkortet?
Det fandt ikke "ny hardware", jeg måtte hente en stor driverfil hos
Creative og køre den, før der kom liv i det.

For det andet: Desværre virker gameporten ikke, angiveligt pga.
manglende IRQ. På startskærmen står:
IDE Controller IRQ 14
Serial Bus Controller IRQ 10
Multimedia Device IRQ 10
Input Device IRQ NA (not available)
Display Controller IRQ 11

Jeg antager at Input Device er gameporten. I bios står "Resources
controlled by" til AUTO.
I Windows enhedshåndtering fremtræder kun Soundblaster Live! Value og
Wave Device For Modem under "Enheder til lyd, video og spil".

Jeg har flyttet lydkortet mellem de mulige PCI-sokler. Det har
betydning for, hvilke IRQ der tildeles, men der bliver ikke flere af
dem!

Er der nogen, der har en løsning?
--
Venlig hilsen