Hvilken router, hub eller switch?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-02-02 15:48

Dav
Jeg har 2 pc'ere med hver sit netværkskort... de er tilsluttet hinanden med
et krydset kabel og det virker perfekt med hensyn til deling af filer,
printer spil mod hinanden osv... men når jeg vil online er jeg nødt til at
sætte mit adsl til den ene pc og i den tid er jeg så ikke i netværk.
Nu til mit spørgsmål:
Ifølge TDC har jeg 2 dynamiske ipnumre... altså ingen probs med at komme
online med dem begge...siger de!
Jeg skal bare købe en switch at tilslutte det hele i og vupti skulle alt
funke.
Er det noget jeg kan regne med?
Hvis ja.. hvilken switch skal jeg så købe der er noget værd?
Og er det korrekt jeg ikke kan tilslutte ting med krydsede kabler hvis jeg
bruger switch?
Er en switch det bedste eller er hub eller lign. bedre?

sniper_Nolight

Fra : Christian Mygind

Dato : 20-02-02 16:16

[cut]
> Er det noget jeg kan regne med?
Ja.

> Hvis ja.. hvilken switch skal jeg så købe der er noget værd?
En billig, medmindre du har mange penge og godt kan lide at købe mærkevarer.

> Og er det korrekt jeg ikke kan tilslutte ting med krydsede kabler hvis jeg
> bruger switch?
Ja. Du skal bruge lige. Et krydset er "kun" til at tilslutte 2 maskiner
direkte.

> Er en switch det bedste eller er hub eller lign. bedre?
En hub er nok. Et switch er bedre, fordi man så kan sende & modtage
samtidigt på nettet - men til internetdeling mellem 2 maskiner er det
hamrende ligegyldigt.

Endeligt: dine spørgsmål er de mest hyppigt stillede i denne gruppe for
tiden. Hot tip: check gruppen for svar først.

/Chr

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-02 16:22

"Christian Mygind" <mygindFJERN@c.dk> wrote in message

> Ja. Du skal bruge lige. Et krydset er "kun" til at tilslutte 2 maskiner
> direkte.

Næe ikke nødvendigvis..

De fleste switches har en delt "uplink" port. Hvor manden således kan
tilslutte den ene computer. Hvor kablet allerede er trukket.. Til netop
Uplink. Vupti...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-02-02 18:19

tak for hjælpen