dele internettet
Fra : Gustafson

Dato : 20-02-02 14:15

Jeg har delt mit Internet med to andre computere igennem min computer og ud
til en switch og fra switch´en og ud til de 2 andre computere. Men nu gider
jeg ikke mere at de andres Internet bliver afbrudt hver gang jeg genstarter.
Så nu har jeg sat mit motorola surfboard sb4100 i uplink og har fået mit
Internet til at virke på min computer, men jeg kan jo ikke sætte den samme
ip på de andre computere, hvilken ip skal de have ??

bare jeg ændre en lille smule på ip´en på de 2 andre computere så vil det
ikke virke - og har jeg 2 med samme ip kommer der selvfølgelig en fejl

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-02-02 22:24

On Wed, 20 Feb 2002 14:14:56 +0100, "Gustafson"
<gus@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Internet til at virke på min computer, men jeg kan jo ikke sætte den samme
>ip på de andre computere, hvilken ip skal de have ??

Så vidt jeg kan se, har du to muligheder: Enten at få flere ip-numre
eller at sætte en router op.

Mvh. Jørn

Fra : Gustafson

Dato : 21-02-02 14:38

> Så vidt jeg kan se, har du to muligheder: Enten at få flere ip-numre
> eller at sætte en router op.

Nu har jeg stofa Internet og ved faktisk ikke så meget om routere, hvilken
en vil du foreslå? Og skal routeren så ind i switchen, og så fra switchen ud
til de andre computere? Og vil det virke?