"Forme i forme"
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-02-02 10:57

Hej

Jeg har et program, som indeholder sådan ca. 100 forme.
Der er selvfølgelig en MAIN form.

Praktisk talt alle mine andre forme bliver "created" on the fly !
Det bliver alle vist som .SHOWMODAL (Man skal nemlig afslutte hver form,
førend en ny kan kaldes).

Lige nu er mit program lavet sådan, at når jeg maksimere min main form,
kalder en "underform" og maksimere denne, så kan jeg minimere denne
underform, men ikke min main form.

Jeg vil gerne opnå 2 ting.

1.
Når jeg maksimere en Underform, skal den maksimere sig "op i" MAIN formen
Dvs. at mine underforme aldrig kan fylde mere en main form !

2
At kunne minimere alle mine forme på en gang. Dette kommer vel af sig selv,
hvis ovenstående bliver gjort ?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Michael Vilhelmsen

Fra : Peter Henriksen

Dato : 20-02-02 11:49

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-02-02 13:14

Se det giver mig et par problemer.
Normalt gør jeg følgende, når jeg åbner en underform

frmTest := nil;
try
frmTest := TfrmTest.Create(nil);
frmTest.ShowModal;
finally
frmTest.Release;
frmTest := nil;
end;

men det giver mig følgende fejl

Cannot make a visible window modal

når jeg kalder frmTest.ShowModal;

Bruger jeg istedet for frmTest.Show, ja så fortsætter programmet til Release
lige med det samme.

Fra : Lars Bargmann

Dato : 21-02-02 11:32

I din "child-form" kan du sætte "Action := caFree" ind i OnClose event'en,
og så Releaser'er den sig selv...
....så vil child'en dukke op lige så snart den er creat'ed, og vil nedlægge
sig selv når den lukkes....
Du får dog ikke modal-funktionaliteten....

Barf...
- Does anyone REALLY read these stupid taglines?