Ny hjemmeside om Piratfisk
Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-02-02 20:36

Hej !

Jeg er igang med at lave en hjemmeside
om Piratfisk.

www.killerfish.subnet.dk

Siden er stadig under opbygning, men jeg ville gerne
høre nogle andres mening om siden, inden jeg får den lavet helt færdig.

Jeg tager gerne mod både ris og ros !!!

Hilsen Jesper

--

-= Når det sidste træ er fældet, og det sidste dyr er dræbt
opdager den hvide mand, at man ikke kan spise penge =-

Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-02-02 21:26

Hej igen !

Brug denne Url istedet

http://killerfish.subnet.dk/

Hilsen Jesper

Fra : Simon...

Dato : 20-02-02 11:52

god side men du må have noget mere tekst på, måske lidt mht. yngel og få dem
til at yngle, og andre spændende ting - du har flotte billeder synes jeg :)

mvh.Simon

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-02 20:53

Hej Jesper

Din side er helt bestemt interessant, lige som fisken.

Jeg har dog en lille kommentar:

Det er bestemt godt at være opmærksom på copyright vedr. billeder og andet
stof - men jeg synes det er lidt for letkøbt at sige at du har fundet
billederne rundt omkring, og så lade det være op til rettighedshaverne at
kontakte dig - den holder ikke i længden.

Hvis du vil "låne" andres billeder, bør du spørge først. Man tager vel
heller ikke bare en tilfældig cykel og parkerer den hjemme foran fordøren
med en seddel på, at den retmæssige ejer må sige til hvis han har noget imod
at man bruger den....
Analogien her holder måske ikke helt, men alligevel:

Men igen, det er selvfølgelig bedre at være opmærksom på det, end bare at
stjæle...

/NØ

Fra : Jesper Laursen

Dato : 21-02-02 00:22

Hej NØ !

Jeg gi'r dig fuldstændig ret.

Men flere af de sider hvor jeg har "lånt" billederne
har ikke været opdateret i flere år, og jeg har prøvet
at maile til flere af dem osse, uden held
der kommer bare en mail retur om at mailen ikke
kan levers til følgende adresse, og så er der egentlig ikke gøre andet jeg
kan gøre, Eller er der ???

Jeg går selv og venter på at mine piratfisk bliver store og får farve, når
det sker så vil de andre billeder på siden blive skiftet ud med mine egne
billeder.

Hilsen Jesper

P.s. Tak for din kommentar

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-02-02 12:42

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> der kommer bare en mail retur om at mailen ikke
> kan levers til følgende adresse, og så er der egentlig ikke gøre andet jeg

Jo - du kan da helt klart drage den eneste rimelige konsekvens: At lade være
med at bruge billeder, du har hugget.
Jeg har oplevet at der er sites, der (forstå det hvem der kan) har skrevet
til mig for at få lov til at bruge et billede, som jeg nu tilfældigvis er
rettighedshaver til. Og i flg. din logik skulle det så medføre, at jeg
dermed skulle have samtykket ved blot ikke at svare. Den holder ikke i
byretten.

> Jeg går selv og venter på at mine piratfisk bliver store og får farve, når
> det sker så vil de andre billeder på siden blive skiftet ud med mine egne
> billeder.

....og indtil jeg får råd til den Mercedes 500 SEL, jeg gerne vil have, er
det helt OK at hugge naboens, da jeg ikke har lyst til at køre i min
folkevogn?

mvh
Jan

Fra : ole larsen

Dato : 21-02-02 19:01

Jesper Laursen skrev i meddelelsen
> [...]
>der kommer bare en mail retur om at mailen ikke
>kan levers til følgende adresse, og så er der egentlig ikke gøre andet jeg

Det er vel egentlig ret simpelt:
Kan du ikke skaffe tilladelse til at bruge billederne, har du ikke
tilladelse til at bruge dem.
Sådan er det vist.
Så du må håbe på, at der ikke er nogen der gider forfølge det.

Ole

Fra : tommy & laila

Dato : 23-02-02 00:04

Hej Ole og Jan i er inde på det rette og jeg deler jerres mening
Men så kunne jesper jo bare prøve binaer.dk eller spøreg pænt her i gruppen
om der er en
der har billeder der kan og må bruges til hans projekt ikk???
Mvh.Tommy
"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilladelse til at bruge dem.
> Sådan er det vist.
> Så du må håbe på, at der ikke er nogen der gider forfølge det.

---

Fra : tommy & laila

Dato : 23-02-02 00:07

prøv at tage i de zoologiske-haver med et kamera så har du da ophavs retten
til dem ikk
Mvh.Tommy