2 ftpservere på samme lan giver problemer?
Fra : Claus Kühle

Dato : 19-02-02 20:38

Det er efterhånden sjældent, at jeg har brug for dette forums hjælp - da min
redhat 7,2 med den nyeste wuftp og apacheserver har kørt upåklageligt.
Nu har jeg alligevel fået lavet ged i den.

Jeg har installeret en linux mandrake 8,1 med proftpd -
standardinstallationen forløb nemt og smertefrit. Jeg lod den automatisk
finde netværksconfigurationen - og kunne logge på vha. en ftp-client. Jeg
lod min redhat 7,2 wuftpserver kører imens.

Nu kan jeg ikke logge på min "gamle" ftpserver.
Kan det tænkes at der kommer en konflikt, eller at proftp har overskrevet
wuftp config. Jeg har slukket den nye proftp, men den gamle virker stadigvæk
ikke. Jeg kan godt logge på via ssh. Jeg har prøvet at restarte xinetd.
Det er lidt mærkeligt ikke? Kan det tænkes, at det ikke kan lade sig gøre
med 2 ftpservere på samme LAN? Hjælp!

Claus Kühle

Fra : DUdsen

Dato : 21-02-02 20:26

Claus Kühle wrote:

> [...]
> finde netværksconfigurationen - og kunne logge på vha. en ftp-client. Jeg
> lod min redhat 7,2 wuftpserver kører imens.

Er der tale om to fysiske enheder eller ??? for hvis det ikke er giver det
da slet ikke mening.
men på den anden side hvordan skulle mandrake på en maskine kunne
overskrive en konfigurations fil på en anden maskine.

> [...]
> xinetd. Det er lidt mærkeligt ikke? Kan det tænkes, at det ikke kan lade
> sig gøre med 2 ftpservere på samme LAN? Hjælp!

Man kan sagtens køre 2 og for den sags skyld også flere ftp servere på
samme LAN.
Man kan ikke have to ftpservere på samme port på samme ip det lyder som om
der er noget NAT blandet ind i det.

Er der tale om at bægge maskiner har vært deres ip nummer over for verden
eller sidder du på den anden side af en router/firewall/modem der forsøger
at køre nat

Fra : Martin hansen

Dato : 21-02-02 17:16

Claus Kühle wrote:

> [...]
> Nu har jeg alligevel fået lavet ged i den.
>
> Jeg har installeret en linux mandrake 8,1 med proftpd -
Jeg kan ikke helt se af dit brev om du snakker om to maskiner. altså en maskine
med den gamle ftp, og en anden maskine med den nye ftp.

I fald det er to maskiner, kan du pinge dem begge?

Logger du på fra samme LAN?

--
Martin
pil ikke ved min e-adresse.