Hjælp !! mine fisk dør.
Fra : Gert Arvesen

Dato : 19-02-02 19:02

Hjælp !! mine fisk dør.

Mine Platy'er kan man ikke se noget på de dør bare.

Min sidste Dværg Gurami han har mange pletter.

Link til billeder af Dværg Gurami'en

http://home18.inet.tele.dk/arvesen/fisk.htm

Gode råd om medicin og andre ting modtages gerne.

her eller på mail arvesen@mail.tele.dk

Hilsen Gert Arvesen

Fra : Tom Manczak

Dato : 19-02-02 19:44

Det ligner mere hulsyge end hvide pletter. Andre forslag?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet,
og søger leje/eje/andelsbolig et sted i København,
Andelspris max. 200.000
Tlf. 40833010, døgnet rundt.

ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-02-02 21:19

Tom Manczak <tfishymanczak@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:W%wc8.1210$PE.15025@news000.worldonline.dk...
> Det ligner mere hulsyge end hvide pletter. Andre forslag?

Hulsyge er det ikke! det ser helt anderledes ud, og er som regel kun i
hovedet på fisken,
men kan dog i extreme tilfælde brede sig til hele kroppen.
Hvide pletter er det heller ikke, da "hvide pletter" er som små kugler
der sidder fast på fisken,
snarere tror jeg det er svamp, da "pletterene" ikke er skarpt afgrænset
men mere udflydende.

At platyerne så ikke har det, har jeg intet svar på hvorfor.

Prøv at få fat i noget Dessamor.

Men inden du kommer medicinen i vandet, skifter du lige en del af vandet!

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 20-02-02 10:30

> Hulsyge er det ikke! det ser helt anderledes ud, og er som regel
kun i
> hovedet på fisken,

Jeg synes bare det så ud som om det var på hovedet. Men hulsyge, er det
ikke en meget fremskreden svamp, evt med bakterier?

Men ja, svamp er et meget godt bud.

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-02-02 11:34

Tom Manczak <tfishymanczak@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:M_Jc8.2455$PE.45334@news000.worldonline.dk...
> kun i
>
> Jeg synes bare det så ud som om det var på hovedet. Men hulsyge, er det
> ikke en meget fremskreden svamp, evt med bakterier?

Hulsyge skyldes en bakterie der hedder Hexametia,
og som de fleste andre sygdomme, får den bedst fat hvis fisken
ikke har det optimalt.

Carsten

Fra : Gert Arvesen

Dato : 20-02-02 13:32

På den ande side af fisken er der mange platter omkring hoved, hvis det er
hulsyge hvad er så behandlingen
akvariet har fået en omgang Dessamor, så jeg håder det hjælper.

Gert

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4vtmk$1hj0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-02-02 18:39

Gert Arvesen <klovn45@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8IMc8.48$if3.2791@news.get2net.dk...
> På den ande side af fisken er der mange platter omkring hoved, hvis det
er
> hulsyge hvad er så behandlingen
> akvariet har fået en omgang Dessamor, så jeg håder det hjælper.

Hvis det er hulsyge, så skal du have noget imod det. Hvad de forskellige
midler hedder
skal jeg ikke gør mig klog på.

Carsten