Chieftec DA-01SLD ingen brugsforvirring...~
Fra : Klaus G.

Dato : 19-02-02 18:18

Ok, jeg har så lige fået mit nye kabinet i dag, men der er lige et par dele
som jeg ikke helt ved hvad er til håber på der er nogen her som ved det....

Først er der 3 "skinner", med hver 4stykker plastik, hvor der på disse
4stykker plastik er montere noget metal i den ene ende som peger opad/nedad?
Så vidt jeg kan se skal 2 af de skinner sidde i bunden, men til hvad nytte?
Og den sidste ved jeg ikke hvor skal sidde...

Så er der en tyk sort/grå metal ring, den fatter jeg heller ikke lige hvad
er til.

Håber godt nok lige der er nogen som forklare hvad disse dele er til, for
jeg ved det sq godt nok ikke lige... :/

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-02-02 18:29

Klaus G. wrote:

> [...]
> som peger opad/nedad? Så vidt jeg kan se skal 2 af de skinner
> sidde i bunden, men til hvad nytte? Og den sidste ved jeg ikke

Plastikskinnerne skal skrues på siden af dine 5,25" enheder
(CD-ROM drev m.vm), således at metaldelen er så tæt på fronten
af drevene så muligt. Når dette er gjort er drevene lige til at
skyde ind på plads (skydesmart ;). Det med at have dem siddende
i bunden er bare et spørgsmål om at de ikke skal blive væk

> Så er der en tyk sort/grå metal ring, den fatter jeg heller
> ikke lige hvad er til.

Det er en jernring, som du f.eks. kan sno kablerne til LED m.m.
rundt om, selv har jeg valgt at lade min blive i papkassen...

> Håber godt nok lige der er nogen som forklare hvad disse dele
> er til, for jeg ved det sq godt nok ikke lige... :/
<snip>

Jeg har nu forsøgt at forklare.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : ENN

Dato : 19-02-02 18:51

Det er en jernring, som du f.eks. kan sno kablerne til LED m.m.
> rundt om, selv har jeg valgt at lade min blive i papkassen...

Genialt - jeg har siddet ag kigget på den jerndims siden jeg købte mit
Chieftec og ikke kunne regne ud hvad den skulle bruges til.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-02-02 18:57

ENN wrote:

> Det er en jernring, som du f.eks. kan sno kablerne til LED m.m.
>
> Genialt - jeg har siddet ag kigget på den jerndims siden jeg
> købte mit Chieftec og ikke kunne regne ud hvad den skulle
> bruges til.
<snip>

Jeg mener den skal fungere som "elektrisk støjdæmpning", men
hæng mig ikke op på det.

Er du ikke sød, at svare under det du svarer på næste gang?

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 19-02-02 20:03

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote
> ENN wrote:

> Jeg mener den skal fungere som "elektrisk støjdæmpning", men
> hæng mig ikke op på det.

Det er korrekt, jern-tingen er en magnet.

Fra : Klaus G.

Dato : 19-02-02 20:23

> Det er korrekt, jern-tingen er en magnet.

Ehh, smart med en afskærmning som er magnetisk? Tror jeg ikke, nok også
derfor den ikke er magnetisk?

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Skimmerhorn

Dato : 19-02-02 21:20

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Ehh, smart med en afskærmning som er magnetisk? Tror jeg ikke, nok
også
> derfor den ikke er magnetisk?

Det er en såkaldt ferrit ring. Den er umagnetisk i sig selv.
Det er meningen at man skal vikle sine ledninger rundt om
ferrit ringen adskillige gange.
Lidt a la en ringkerne transformator.
Dette giver en vis afskærmning af HF støj.
Det er først når der går strøm i gennem ledningerne at
jernkernen bliver magnetisk (elektromagnetisme).
Håber det gav lidt afklaring.

Skimmerhorn

Fra : Skimmerhorn

Dato : 19-02-02 21:30

"Skimmerhorn" <mlausten@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Dette giver en vis afskærmning af HF støj.
> Det er først når der går strøm i gennem ledningerne at
> jernkernen bliver magnetisk (elektromagnetisme).

Se evt. her:
http://www.chomerics.com/products/chosorb.htm

Skimmerhorn

Fra : ENN

Dato : 19-02-02 21:36

Specifikt - hvilke ledninger skal man vikle om jernringen????

Fra : Skimmerhorn

Dato : 19-02-02 22:09

"ENN" <enn@nopost.tele.com> wrote in message
> Specifikt - hvilke ledninger skal man vikle om jernringen????
Alle dem du fører ned til motherboardet.
Speaker-Power-div leads-reset osv.

Skimmerhorn