Læs fra fil på ekstern server
Fra : Rene' Godskesen

Dato : 18-02-02 23:06

Hej NG....

På denne adresse http://www.toyotamotorsport.dk/te/chat/onchat.txt er en
tekst-fil med et tal.
Tallet viser antallet af online personer på en chat.
Hvordan henter jeg dette tal til en anden server og får det vist på en
ASP-side...
Måske er det let, men jeg kan sq ikke hitte ud af det
FileSystemObject vil kun læse på 'sin egen' server, så den kan jeg ikke
bruge

Har I nogen geniale forslag

--
Mvh.

Rene' Godskesen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-02-02 23:28

Rene' Godskesen wrote in news:3c717ad4$0$6945$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> [...]
> Tallet viser antallet af online personer på en chat.
> Hvordan henter jeg dette tal til en anden server og får det vist på en

et par stykker ... :)

Du kan vælge at bruge fx W3 sockets til at hente indholdet med ... eller
du kan bruge MSXML2sp3's Server.XMLHTTP-metoder til at hente den.

Se evt på http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/0400/cutting/cutting0400.asp

(det var det første link jeg fik fra Google ... :)

Du kan i øvrigt også hente tallet med javascript ...

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 19-02-02 07:28

"Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (det var det første link jeg fik fra Google ... :)
>
> Du kan i øvrigt også hente tallet med javascript ...

Som jeg læser det, kræver det komponenter installeret på serveren, som jeg
ikke har 'adgang' til....

Umiddelbart lyder javascript som løsningen... men hvordan (eller hvor!)

Rene'

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-02-02 11:09

"Rene' Godskesen" <godskesen@has.dk> wrote in

> http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/0400/cutting/cutting0400.asp

> Som jeg læser det, kræver det komponenter installeret på serveren, som
> jeg ikke har 'adgang' til....

den eneste komponent du skal bruge er XML-parseren i Windows. Den er nu
kommet i en version 4, så prøv at spørge din webhoteludbyder, om de
ikke kunne tænke sig at opgradere denne fil.

Den kan hentes på

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/766/msdncompositedoc.xml

eller version 3 sp2

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/772/msdncompositedoc.xml&frame=true

> Umiddelbart lyder javascript som løsningen... men hvordan (eller
> hvor!)

jeg faldt over en artikel et eller andet sted i går under en søgning
på split()-funktionen i javascript, men da jeg ikke sidder ved PCen fra
i går, så kan jeg ikke give dig en URL til det ... desværre ... :(

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 19-02-02 12:08

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> den eneste komponent du skal bruge er XML-parseren i Windows. Den er nu
> kommet i en version 4, så prøv at spørge din webhoteludbyder, om de
> ikke kunne tænke sig at opgradere denne fil.

Det virker perfekt, når jeg bruger det på min egen maskine, men ikke på
udbyderens...

Not allowed skriver den...

Jeg må lige prøve at tale med dem
Foreløbig tak for hjælpen...

--
Mvh.

Rene' Godskesen

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 19-02-02 12:22

Hejsa...

Vil bare sige at det virker perfekt..

Mange tak for hjælpen

Rene'

Fra : Rene' Godskesen

Dato : 19-02-02 13:32

"Rene' Godskesen" <godskesen@has.dk> skrev i en meddelelse ...
> Hejsa...
>
> Vil bare sige at det virker perfekt..
>
> Mange tak for hjælpen

Og dog
http://www.toyotamotorsport.dk/te/chat/onchat.asp
Her er filen hvor tallet placeres af chatten

Her læser jeg det der står i filen!
http://www.toyotaextreme.com/xml.asp
Det virker i og for sig osse godt nok

Men når først filen er læst én gang, så når jeg læser den igen, får jeg bare
det 'gamle' der stod deri før.

Har prøvet at opdatere browseren mm, men resultatet er det samme.
Ændrer jeg så filnavnet på onchat.asp, så er problemet løst, men det kan jo
ikke være meningen...

Jeg læser med flg. kode som jeg har lånt

Dim objXMLHTTP, objXml

' Lav objektet der henter data
Set objXml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")

' Åben forbindelsen til serveren
objXml.Open "GET", "http://www.toyotamotorsport.dk/te/chat/onchat.asp",
false

' Send dataene
objXml.Send

' Vis det hentede data, først som sourcekode og derefter som HTML
Response.Write "<h1>HTML teksten</h1><xmp>"
Response.Write objXml.ResponseText

Response.Write objXml.ResponseText

Set objXml = Nothing

Hvad gør jeg forkert??