Indstilling
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-02-02 22:52

Så fik jeg endelig RAM og CPU, så nu er mit nye system kørende...

Dog kun med 1100Mhz, CPUen er en AMD XP 1700+

Det er et Soltek SL-75DRV4 motherboard, og jeg må indrømme jeg ikke
rigtig ved hvilke ændringer jeg skal foretage for at få den rigtige
fart.

Jeg undrer mig lidt over, at nogle af tingene tilsyneladende både kan
ændres i BIOS og med dip-switches på bundkortet?!

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 22:55

> [...]
>
> Det er et Soltek SL-75DRV4 motherboard, og jeg må indrømme jeg ikke
> rigtig ved hvilke ændringer jeg skal foretage for at få den rigtige

På trods af vores tidligere sammenstød skal jeg da gladeligt fortælle dig,
at din FSB for øjeblikket er på 100MHz og den skal bare sættes op til
133MHz, så skulle den være der.

> Jeg undrer mig lidt over, at nogle af tingene tilsyneladende både kan
> ændres i BIOS og med dip-switches på bundkortet?!

For en fyr der kalder mig dum over en udtalelse om cpu'er ved du da godt nok
overraskende lidt om hardware. Grunden er simpelthen, at nogen bedre kan
lide at stille tingene på bundkortet end i BIOS. Det er altså bare en
"option". Begge dele virker lige godt.

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-02-02 23:07

Kim Fritze Sillasen skrev:

>På trods af vores tidligere sammenstød

Pas!

>skal jeg da gladeligt fortælle dig,
>at din FSB for øjeblikket er på 100MHz og den skal bare sættes op til
>133MHz, så skulle den være der.

Tak.

>For en fyr der kalder mig dum over en udtalelse om cpu'er ved du da godt nok
>overraskende lidt om hardware.

Jeg tror du forveksler mig med en anden.

>Grunden er simpelthen, at nogen bedre kan
>lide at stille tingene på bundkortet end i BIOS. Det er altså bare en
>"option". Begge dele virker lige godt.

Meget mærkeligt? Hvilken af de to muligheder 'bestemmer'? Altså hvis
jeg har sat en værdi i BIOS og en anden på bundkortet? Det undrer mig
at nogen hellere vil skille PCen ad og pille på motherboardet, hvis de
samme muligheder ligger i BIOS?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 23:09

> Jeg tror du forveksler mig med en anden.

Undskyld Lasse, min fejl. Det var en anden, som hed Lasse og det handlede
faktisk også om en XP 1700+ *G* Det var dog noget af et tilfælde!!

> [...]
> jeg har sat en værdi i BIOS og en anden på bundkortet? Det undrer mig
> at nogen hellere vil skille PCen ad og pille på motherboardet, hvis de

Det er dipswitchene på bundkortet, som bestemmer. Sådan er der bare nogen
der er.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-02-02 23:32

Kim Fritze Sillasen skrev:

>Det er dipswitchene på bundkortet, som bestemmer.

Okey dokey.

>Sådan er der bare nogen der er.

Dum idé efter min mening - at have to muligheden for de samme
indstillinger - det forvirrer da vel næsten mere end det gavner.
Desuden er det ikke alle indstillingsmulighederne med da vist kun
Vcore hvor jeg kan det?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-02-02 23:08

Kim Fritze Sillasen skrev:

>På trods af vores tidligere sammenstød skal jeg da gladeligt fortælle dig,
>at din FSB for øjeblikket er på 100MHz og den skal bare sættes op til
>133MHz, så skulle den være der.

Windows XP siger nu 1,48 Ghz, er det som det skal være?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 23:10

> Windows XP siger nu 1,48 Ghz, er det som det skal være?

Det er nøjagtigt som det skal være.