RegExp pattern spørgsmål
Fra : Allan Jensen

Dato : 18-02-02 20:09

Hvis jeg skal finde værdien af action i disse to linier, hvordan skal
jeg så skrive mit pattern?

<FORM ACTION="http://www.a.dk/form.asp" METHOD="POST">

eller

<FORM ACTION=http://www.a.dk/form.asp METHOD="POST">

Jeg har prøvet lidt forskelligt, men synes ikke rigtig jeg kan få det
til. Den tager så meget som muligt hen til linieskiftet i stedet for
at tage så lidt som muligt.

Jeg har lavet nogle regexp. i Perl og der synes jeg at der er flere
operatorer jeg kan bruge til at opnå det jeg vil. Er vbscripts regexp
ikke så avanceret som Perls?

Fra : Ernst Christensen

Dato : 20-02-02 12:23

Du kunne jo bruge denne, der er taget fra MS - vbscript dokumentation.
Ellers har du ret i at Perl også på dette punkt langt overgår ASP

strng="<FORM ACTION=http://www.a.dk/form.asp METHOD=POST>"

Set regEx = New RegExp ' Create a regular expression.
regEx.Pattern = "http.*asp" ' Set pattern.
regEx.IgnoreCase = True ' Set case insensitivity.
regEx.Global = True ' Set global applicability.
Set Matches = regEx.Execute(strng) ' Execute search.
For Each Match in Matches ' Iterate Matches collection.
RetStr = RetStr & "Match found at position "
RetStr = RetStr & Match.FirstIndex & ". Match Value is '"
RetStr = RetStr & Match.Value & "'." & vbCRLF
Next

response.write(retstr)

Fra : Allan Jensen

Dato : 24-02-02 18:20

> [...]
>
> Set regEx = New RegExp ' Create a regular expression.
> regEx.Pattern = "http.*asp" ' Set pattern.

Ok, nu kan jeg se at det var et dårligt eksempel, fordi det kan
egentlig være en hvilken som helst værdi, dvs. starter ikke
nødvendigvis med http og slutter heller ikke altid med asp. Og nogle
gange er der endda ikke nogen anførselstegn! - den er lidt sværere at
knække - eller hvad?

-Allan

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-02-02 16:37

Allan Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> nødvendigvis med http og slutter heller ikke altid med asp. Og nogle
> gange er der endda ikke nogen anførselstegn! - den er lidt sværere at

Ja lidt sværere, men ikke umuligt!
Prøv dette (strng hedder her bare s):

Set RegEx = New RegExp
RegEx.Pattern = "<form[^>]+action=(""|')?([^ ""']*)(""|')?[^>]*>"
RegEx.IgnoreCase = True
Set Matches = RegEx.Execute(s)
If Matches.Count > 0 Then
Response.Write "Action-attributten er " & Matches(0).SubMatches(1)
Else
Response.Write "Der blev ikke fundet noget"
End If

Dette skulle virke hvis der er " eller ' eller [ikke noget] rundt om
værdien for Action-attributten.

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Jensen

Dato : 05-03-02 14:16

>Set RegEx = New RegExp
>RegEx.Pattern = "<form[^>]+action=(""|')?([^ ""']*)(""|')?[^>]*>"
>RegEx.IgnoreCase = True
>Set Matches = RegEx.Execute(s)
>If Matches.Count > 0 Then
> Response.Write "Action-attributten er " & Matches(0).SubMatches(1)

Takker - men sidste linier her kan den ikke lide. Jeg har vbscript 5.1
- skal den opdateres for at det virker?

Fra : Torben Brandt

Dato : 05-03-02 21:26

> Takker - men sidste linier her kan den ikke lide. Jeg har vbscript
5.1
> - skal den opdateres for at det virker?

SubMatches-objectet kom først med i version 5.5. Så ja. Hvis du ikke
har mulighed for at opdatere, så skriv igen, så må vi finde ud af noget
andet