Debian gik ned.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 17-02-02 22:59

Min Debian forsvandt lige pludselig fra netværket. Da jeg kom til
maskinen, svarede den ikke og man kunne ikke pinge den. Jeg kunne ikke
få liv i den, eftersom tastatur var dødt og skærmbillede var der heller
ikke noget af.

Jeg genstartede den med "reset" og nu kører den igen! Jeg er dog meget
nysgerrig for at finde ud af, hvad der skete har kigget i:

/var/log/messages og
/var/log/syslog

Jeg kan ikke se andet, end at der er et gap, mellem alm. beskeder og
min genstart. (sådan ser det ud for mig). Er der noget specielt jeg
skal kigge efter, eller skal jeg lede et helt andet sted?

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil skrive til mig!
Så er man godt nok en spade --> http://www.sjl.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-02-02 23:04

Søren Jacob Lauritsen wrote:

> Jeg kan ikke se andet, end at der er et gap, mellem alm. beskeder og
> min genstart. (sådan ser det ud for mig). Er der noget specielt jeg
> skal kigge efter, eller skal jeg lede et helt andet sted?

Taget fra "man syslog.conf"

You may prefix each entry with the minus ``-'' sign to omit syncing
the file after every logging. Note
that you might lose information if the system crashes right
behind a write attempt. Nevertheless this
might give you back some performance, especially if you run
programs that use logging in a very verbose
manner.

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 18-02-02 16:20

Christian E. Lysel wrote:

> [...]
> might give you back some performance, especially if you
> run
> programs that use logging in a very verbose

Jeg forstår ikke hvad du mener. Skal jeg udkommentere nogle linier
eller hvordan? :)

Ellers har jeg fundet ud af, at hvis mere end een forsøger at tilgå
FTP'en (ProFTPd)på samme tid, eller hvis en user i et stykke tid har
åbnet flere connections, så fryser systemet.

PC:
486DX4-100MHz
12 MB RAM (Er det et problem?)

Swap space er på 24 MB (er det for lidt?)

/Søren