Red Hat 7.2 på ISO
Fra : Hans

Dato : 17-02-02 21:17

Jeg har hentet Red Hat 7.2 cd 1 og 2 som ISO filer, men kan ikke læse dem
efter brænding, og Isobuster vil heller ikke have noget med dem at gøre.

Jeg kan se i imagefilen at cd1 burde være bootbar, men ak nej.

Er det ikke ganske almindelig ISO 9660 eller er der noget jeg har overset?

mvh
Hans

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-02-02 21:27

Hans wrote:

> [...]
>
> Jeg kan se i imagefilen at cd1 burde være bootbar, men ak nej.
>
> Er det ikke ganske almindelig ISO 9660 eller er der noget jeg har overset?

De er almindelige ISO filer. Lav en md5 checkcum for at se om
iso filerne er korrupte.

Martin.

Fra : Hans

Dato : 17-02-02 21:37

"Martin Andersen" <andmar@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> De er almindelige ISO filer. Lav en md5 checkcum for at se om
> iso filerne er korrupte.

Hmm. De duer ikke nogen af dem. Det har jeg godt nok ikke været ude for før,
men de er heller ikke hentet hos Red Hat.

mvh
Hans

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-02-02 21:44

Hans wrote:

> Hmm. De duer ikke nogen af dem. Det har jeg godt nok ikke været ude for
> før, men de er heller ikke hentet hos Red Hat.
>
> mvh
> Hans

Der er nok ikke noget i vejen med filerne på selve serveren, der er
sikkert gået noget galt ved download.

Martin.

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-02 08:58

"Hans" <fast@2night...dk> wrote in message
> Hmm. De duer ikke nogen af dem. Det har jeg godt nok ikke været ude for
før,
> men de er heller ikke hentet hos Red Hat.

Hent dem igen med rsync. Så henter du kun de steder af filen, der har fejl.

fx:
rsync --partial --progress -avz \
rsync://sunsite.dk/ftp/pub/os/linux/redhat/7.2/en/iso/i386/enigma-i386-disc1
..iso .

Punktummet til sidst betyder, at du allerede har enigma-i386-disc1.iso i det
aktuelle bibliotek. Du kan bare skrive sti og evt. filnavn i stedet. Kan den
ikke finde dine to filer med fejl i, vil den bare downloade det hele.

Hvis du ikke har rsync, kan jeg lige poste en Windows-version i dk.binaer.

Får du mystiske fejl, så prøv at slå kompression fra. Dvs. "-av" i stedet
for "-avz".

Kan du selv gætte urlen til disc 2?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-02-02 21:59

On Sun, 17 Feb 2002 21:26:48 +0100, Martin Andersen wrote:

> De er almindelige ISO filer. Lav en md5 checkcum for at se om iso
> filerne er korrupte.

Og hvis de er, så stik dem 100$ i unummererede brugte sedler, så er
den i vinkel!

Mvh.

--
"You know many Swedes?" Adam Sjøgren
"I know plenty, I happen to be a Swede myself." asjo@koldfront.dk

Fra : Hans

Dato : 17-02-02 22:58

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis de er, så stik dem 100$ i unummererede brugte sedler, så er
> den i vinkel!

Nu kører jeg jo Windows så det kan jo tænkes at der er foregået nogle
ulovlige handlinger.

mvh
Hans