Problemer med Corel Linux V1.0
Fra : Peter Sjølin

Dato : 17-02-02 20:46

Hej der ude.
For snart 1,6 år siden købte jeg Corel bud på Linux, og jeg fik installeret
OS'et på en af mine gamle computere. En Siemens Xpert 8500, 10 gb hdd-1, 64
mb ram, et VGA komp. skærmkort.

Efter et stykke tid brød computeren totalt sammen og var lige til at smide
ud.Tjaa det var en Siemens, så skidt pyt .... men her for 6 måneders tid
siden købte jeg en Targa PC - 128 mb ram, hdd-1 på 30 gb, et Geforce 2
Grafikkort på 32 mb, en AMD Athlon procs på 1 GHz - og jeg fik installeret
OS'et, men da jeg fik boot options frem var den eneste mulighed at starte i
VGA mode, og for at sige det mildt, så ser Corel Linux ikke sælrig godt ud i
VGA mode ... og efter et stykke tid røg hdd-1 / crashede stort (lortet
virkede ikke længere, hverken under MS-Windows /formateret/ eller under
Linux.) Mit forsikrings selskab betalte en ny hdd-1, selv efter alt dette
kun jeg godt tænke mig at få systemet op og kører igen.

Hvis der er nogen der ude som har løsningen, så send en mail -----> pleas.
(comradeps@hotmail.com)

Tak for din tid ---> Hilsen ---> Peter.

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-02-02 20:59

Peter Sjølin wrote:

CUT.

Corel Linux 1.0 er noget gammelt lort. Smid den ud, og
installer en anden Linux Distro. For eksempel Redhat 7.2 (www.redhat.com)
eller Mandrake 8.1 (www.mandrake-linux.com)

Martin

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 18-02-02 06:11

eller Lycoris Desktop Linux ( http://www.lycoris.com ) det ligner den
corel du er vand til.

/Bjørn

Fra : frank damgaard

Dato : 18-02-02 08:36

Peter Sjølin <comradeps@hotmail.com> wrote:

> [...]

> VGA mode ... og efter et stykke tid røg hdd-1 / crashede stort (lortet

Det skyldes at du har nyere hardware, specielt sikkert dit grafikkort
som er nyere end Corel Linux 1.0.
Der er siden kommet en hel del nyyere versioner af Xfree86 der måske
kan anvende dit grafikkort. Du kan måske forsøge med at hente nyeste
Xfree86 og installer denne.

Nemmere er måske at prøve en anden distribution indtil
efterfølgeren for Corel Linux kommer i løbet af året.

> Hvis der er nogen der ude som har løsningen, så send en mail -----> pleas.
> (comradeps@hotmail.com)

Du kan vel nøjes med at læse svaret her i newsgroup ?

--
Frank Damgaard |