Opdatering af dato i SQL
Fra : Thomas Myrup

Dato : 17-02-02 17:16

Hej

Jeg er nybegynder med SQL. Jeg skal lave en update af en dato i en tabel.
Jeg har konstrueret følgende: (tmp er en streng med fx.værdien = "16-02-02")

if isdate(tmp) then UpdateQuery="UPDATE venteliste SET indflytning=" &
cdate(tmp) & " where id='test'"

Jeg kan sagtens eksekvere dette på databasen, der sker bare ikke noget!!
Datoen opdateres ikke, men jeg får heller ingen fejlmeddelelse?? Et tip?

På forhånd tak

Thomas

PS. Har prøvet med ' rundt om datoen i feltet men det giver samme resultat

Fra : knud@berggreen.inval~

Dato : 17-02-02 21:36

at 2002-02-17 17:15:00, "Thomas Myrup" <thomas@fjern.myrup.net> said:

> [...]

>"16-02-02")

> if isdate(tmp) then UpdateQuery="UPDATE venteliste SET indflytning=" &

Hvad er cdate? Er det en variabel hvor du indtaster noget?

Og du husker også at execute din kommando?

Hvilket resultat giver
Response.write (UpdateQuery)

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende