Opgradering af pc...
Fra : LCO

Dato : 17-02-02 13:20

Jeg overvejer at købe følgende som erstatning for det "gamle":

Bundkort: Abit KR7A - RAID ATX.
CPU: AMD XP 1800+ in a box.
RAM: Kingston 512MB DDR PC 2100.
Kabinet: Noise Control Midi ATX.
Grafikkort: Asus AGP-V8200 GeForce3 Ti200 eller ATI Radeon 8500 Retail.

Samlet pris omkring 10k

Spørgsmål:
1. Er system samlet ok eller kan jeg med fordel skifte ud i det.
2. Støjer køleren på "in a box" meget mere end de kølere, man kan købe i
håndkøb, så vil der ikke være meget gevinst ved at købe et Noise Control
kabinet.
3. Grafikkort..hvad skal man vælge... ATI'et koster næsten 600 kr. mere.
Tak
--
LCO

Fra : Leony

Dato : 18-02-02 09:05

"LCO" <lco@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Er system samlet ok eller kan jeg med fordel skifte ud i det.

Husk at undersøge at de harddiske du har/køber, kan køre RAID.

> 2. Støjer køleren på "in a box" meget mere end de kølere, man kan købe i
> håndkøb, så vil der ikke være meget gevinst ved at købe et Noise Control
> kabinet.

Ja, køb en alpha kølerprofil, så bestemmer du selv hvilken blæser, og dermed
støjniveau, du vil have på.

> 3. Grafikkort..hvad skal man vælge... ATI'et koster næsten 600 kr. mere.

I det nye PC-Planet vandt ATI kortet, Asus kortet var dog ikke med i testen,
deres lille grafikkorttest.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/