Bundkort til 590kr - Thunderbird 1,2Ghz
Fra : Thomas Krath

Dato : 17-02-02 01:55

Hej NG...

Hvorfor er dette bundkort så billigt?
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=K7S5ALXPM

Er der noget jeg har overset?

Jeg skal opgradere til en 1,2Ghz TB som sættes sammen med et GeForce2 GTS
32MB, et Aopen 300W kabinet, netværkskort, skærm (doh!), hd 6.4Gb, diskette-
og cdrom-drev.

I øvrigt nogle SD-Ram jeg har i min nuværrende computer. Jeg overvejer at
købe ovenstående bundkort og ville blot høre Jeres mening.

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 17-02-02 03:34

> Hvorfor er dette bundkort så billigt?
> http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=K7S5ALXPM
>
> Er der noget jeg har overset?

Tror jeg ikke, det er vel bare fordi det er et meget standard bundkort uden
særlige dikkedarer og det er billigt for dem at lave.

> Jeg skal opgradere til en 1,2Ghz TB som sættes sammen med et GeForce2 GTS
> 32MB, et Aopen 300W kabinet, netværkskort, skærm (doh!), hd 6.4Gb,
diskette-
> og cdrom-drev.

6,4GB? *G* Hvad i alverden kan du have plads til på den? 7-kabale?

Og så lige for en god ordens skyld:
Doh! = "fejltagelse", "satans", "pokkers" og evt. "øv".
Duh! = "Ja, hallo, det er da åbenlyst", "Ja, goddaw do" osv.

Altså skulle der have stået Duh! i stedet. Jeg kan ikke sove og keder
mig. *G*

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

Fra : Thomas Krath

Dato : 17-02-02 10:37

> 6,4GB? *G* Hvad i alverden kan du have plads til på den? 7-kabale?

Det vigtigste...

- Win 2k
- Office XP
- Hjemmeside samt tilhørende programmer
- Videoredigering
- CS
- MOH: AA

Thats it...

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Charlie

Dato : 22-02-02 19:32

Jeg har et og det kører super.

Charlie

Kim Fritze Sillasen <Fritze76@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4n4tj$ct7$1@sunsite.dk...

Fra : orbital

Dato : 17-02-02 09:41

On Sun, 17 Feb 2002 01:55:00 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@hotmail.com> wrote:

>Hej NG...
>
>Hvorfor er dette bundkort så billigt?
>http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=K7S5ALXPM
>
>Er der noget jeg har overset?

Nej, du har ikke overset noget. Det _er_ bare billigt. ECS og PCChips
er omtrent det samme og de producerer i meget store styktal sammen.
De satser på et non-OC marked, der er stort.

Desuden har nævnte bundkort et billigt chipset (Sis). En bundkort
producent betaler royalty for et chipset.
Samtidig er chipset'et på k7s5a sådan, at det sidder i kun een chip,
hvor det normalt på andre chipsets sidder i 2 chips.

Men der andre bundkort, som er omtrent lige så billige: matsonics, dfi
og soltek. Soltek og DFI kan jeg sagtens anbefale. K7S5a ved jeg ikke
rigtigt med. Med ddr ram kan man vist godt køre fsb 133, som man skal
med en xp cpu. Hæng mig ikke op, hvis ikke dette vil med sdram pc133.

mvh

John

Fra : Tbent

Dato : 17-02-02 10:21

K7s5A er et godt bbundkort, jeg har selv et og det kører uden nogen for for
problemer, vælg evt. den udgave med netkort indbygget den koster vist ikke
ekstra, kortet er meget nemt at sætte op da der kun er 2 jumper på kortet
som du skal checke om de står rigtigt inden du starter resten foregår i
bios, det er dog ikke et kort du skal købe hvis du vil overclokke da det
selv indstiller de fleste indstillinger

TBent

Fra : Thomas Krath

Dato : 17-02-02 10:35

Jeg har overvejet at sætte en XP1700 på i stedet for en TB 1.2 - kan
bundkortet klare dette?

På producentens hjemmeside står der "TB/Duran and future Athlon", som jeg
formoder er XP?

I øvrigt... hvad har du af cpu på bundkortet? Hvilke ram kører du med?

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-02-02 12:20

Du kan roligt købe det, Thomas. Du kan evt. kigge lidt forbi
news:dk.edb.hardware.overclocking hvor der faktisk er en del der bruger
dette board, også til overclocking. XP'en er heller ikke noget problem.
Eneste minus, jeg kan se, hvis du skal lave videoredigering er det
begrænsede antal RAM-sokler, der er, da bundkortet understøtter både SD og
DDR RAM.
Meeeeen til videoredigering vil jeg jo ikke tøve med at foreslå mere
harddisk-plads, gerne i en RAID configuration...!

/H3nrik!

Fra : Thomas Krath

Dato : 17-02-02 12:36

Hej Henrik :))

Det bundkort bliver så bestilt. Jeg benytter normalt en anden computer til
at videoredigere - ikke at jeg overhovedet gør så meget i det -, så
computeren skal hovedsagelig bruges til MOH: AA, CS og almen brug.

Det skal blot være en billig opgradering.

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-02-02 12:34

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> skrev

> [...]
> bundkortet klare dette?
>
> På producentens hjemmeside står der "TB/Duran and future Athlon", som

Hvis man kigger under BIOS opgraderinger til boardet, understøttes op til
XP2000+ med den version, der udkom 4. december 2001. Dermed skulle der
altså ikke være problemer med XP-processorer.

(http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm)

mvh
Peter