Opera og Realplayer
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 16-02-02 22:59

Forsøger at vænne mig til Opera´s (6.0) fordele og særheder. Til den sidste
kategori hører, at Realplayer-links ikke vil starte, når jeg klikker på dem.
Jeg får bare meddelelsen: "Program for filtypen er ikke angivet". Det til
trods for, at Realplayer ER blevet add´et til plugin-folderen...
Hvordan får jeg det til at virke..?

/Asger Ellekrog

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-02-02 10:58

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@sletdette.get2net.dk>'s posting:

>kategori hører, at Realplayer-links ikke vil starte, når jeg klikker på dem.
>Jeg får bare meddelelsen: "Program for filtypen er ikke angivet". Det til

Jeg kunne forestille mig, du skulle ind i
Filer/Indstillinger/Filtyper og redigere eller tilføje nye filtyper.

Kan du give mig et par links til steder, det ikke virker...

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 17-02-02 17:02

(klip)
> Jeg kunne forestille mig, du skulle ind i
> Filer/Indstillinger/Filtyper og redigere eller tilføje nye filtyper.
>
> Kan du give mig et par links til steder, det ikke virker...

Realplayer allerede angivet flere steder under filtyper. Jeg genistallerede
den såmænd, for at "bygge den ind" i Opera...
Mht. links, så gælder det alle links: DR-online, musik m.m.m.

/Asger

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-02-02 18:04

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@sletdette.get2net.dk>'s posting:

>Realplayer allerede angivet flere steder under filtyper. Jeg genistallerede
>den såmænd, for at "bygge den ind" i Opera...

Det virker nu? Ellers kan du prøve -- under div. fityper for
Realplayer -- at tilrette stien/programmet. Måske er der angivet
noget fokert her.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 17-02-02 20:32

> Det virker nu? Ellers kan du prøve -- under div. fityper for
> Realplayer -- at tilrette stien/programmet. Måske er der angivet
> noget fokert her.

Nej, det virker desværre stadig ikke, men jeg vil prøve at fifle lidt med
filtyperne - og krydse fingre samtidig...
Ærgerligt med den slags besværligheder, i en ellers ret fed browser..!

/Asger

Fra : OJ

Dato : 18-02-02 00:19

On Sun, 17 Feb 2002 20:32:15 +0100, "Asger Ellekrog"
<asger.ellekrog@sletdette.get2net.dk> wrote:

> [...]
>filtyperne - og krydse fingre samtidig...
>Ærgerligt med den slags besværligheder, i en ellers ret fed browser..!

Kunne du ikke lave en oversigt over, præcist hvordan audio-filtyperne er
registreret hos dig? Jeg havde selv en del bøvl med det, men har nu fået det til
at virke.

Ole

PS: skal jeg maile dig en skærmdump med min opsætning?

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 18-02-02 11:45

> [...]
> at virke.
>
> Ole
>
> PS: skal jeg maile dig en skærmdump med min opsætning?

Jeg er ikke helt med på, hvilken oversigt du mener, men jeg har forsøgt at
rette alle Realplayer-ekstensions til "Åben med standardvalgt program" som
så er C:\...\realplay.exe - men uden større held...
Kun een Realplayer-relevant ekstension (.rpm) er default sat til "Brug
plug-in", som i dette tilfælde er "RealPlayer G2..." Burde flere af de andre
ikke også være det..?

Du må meget gerne sende et dump af din opsætning!

/Asger

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 18-02-02 12:24

> Du må meget gerne sende et dump af din opsætning!

Tak for dumps´ene! Tjah... de er stort set identiske med mine... og
plug-in´en er enabled, mærkeligt... Jeg må fifle videre!

/Asger

Fra : Ole Jorgensen

Dato : 18-02-02 14:38

On Mon, 18 Feb 2002 12:23:32 +0100, "Asger Ellekrog"

>Tak for dumps´ene! Tjah... de er stort set identiske med mine... og
>plug-in´en er enabled, mærkeligt... Jeg må fifle videre!
>
>/Asger

Fandt nedenstående på Operas hjemmeside. Har du denne fil installeret?

Med venlig hilsen

Ole

RealPlayer G2

The G2 player from RealNetworks is one of the most popular audio and
video applications available for use on the net today.

Download the plug-in from http://www.real.com/products/biz.
Double-click the downloaded file to start the installation wizard.
Follow the on-screen instructions to install the plug-in.
After you have completed installing the plug-in, click on the Start
menu and choose "Find", then choose "Files or Folders". Search for the
file "nppl3260.dll". Once you have located the file, copy it to
Opera's Plugins folder (usually "C:\Program Files\Opera\Plugins").
If you do not have Netscape installed on your system, the installer
program will not place the file "nppl3260.dll" on your system, which
makes it it impossible to use the G2 plug-in with Opera. The only
piece of advice that can be offered is that if you have access to a
machine that has Netscape installed, that you can install Realplayer
on that system, then copy the file from that system and place it in
the Opera Plugins directory on your system.

In Opera, pull down the "Preferences" menu and choose "Associate".
Press the "Find Plugins" button in the "Action" part of the window.
Opera will locate the copied files and associate them with RealPlayer
files.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 19-02-02 10:21

> Fandt nedenstående på Operas hjemmeside. Har du denne fil installeret?

Ja - desværre, havde jeg nær sagt - og den omtalte fil ligger også i
plug-in-folderen. Men tak for buddet, alligevel

/Asger