Tisser igennem
Fra : Michael Thulstrup

Dato : 16-02-02 21:54

Er der nogen, der har gode erfaringer???
Vores søn på 9½ mdr. har nu besluttet, at han udelukkende vil ligge på siden
(venstre), når han sover i sin egen seng. De sidste 2 uger dog med
forhindringer: Det går godt det meste af natten, men ved 4-tiden er den
gal: han vågner grædende fordi han er våd og har tisset igennem sit undertøj
og nattøj (på venstre side).
Vi prøver at pakke bleen forsvarligt ved sengetids-puslingen. Vi har prøvet
4 forskellige bleer (Pampers, Huggies, Vibelle, Libero), uden held - og blot
med et stort lager af bleer.
Er der nogen, der har et råd til os, hvordan det kan undgås, at han tisser
igennem?
Helle

Fra : Britta og Torben

Dato : 17-02-02 13:26

Hej Helle.
Hvis bleen er bare lidt for lille i str. så går det galt, vores drenge er nu
8½ mdr. og bruger allerede junior bleer, det har virket for os at skifte til
større bleer, den ene af drengene tissede nemlig også igennem om natten. Ps.
husk at få lagt hans "lille mand" lige nedaf.
Hej fra Britta

Fra : Lise

Dato : 17-02-02 21:52

.....Vores dreng på 5 mdr sover med Libero´s up&go. Den holder ham tør hele
natten,- så det kunne I jo prøve,- ellers mener jeg også, at Huggies laver
en speciel natble (se bagpå huggies-pakken)

Lise

Fra : Nina Hald

Dato : 18-02-02 10:26

Hej.
Der vil være overgange hvor bleerne ikke rigtig passer i størelsen, enten
fordi benne er for tynde eller maven for tyk. En løsning i de perioder kunne
være at skifte ham lige inden I selv går i seng, så undgår I at skulle op
midt om natten, og for ham kan det vel være ligegyldigt om han bliver vækket
klokken 11 eller klokken 4. Jeg har også set nogle steder at der bliver lagt
en af de gamle engangsbleer, dem til snipper, indeni en Libero, denne ble
kan så fjernes inden I går i seng, så sparer man en af de dyre.
Men bare tag det roligt, det varer ikke længe før bleen passer.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : -=temka=-

Dato : 18-02-02 15:04

Hvad med Bambolina?? De er meget gode bleer synes jeg, min datter¨på 2
bruger den stadig, skal snart holde op til sommer når hun er 2½ år (ligesom
hendes storesøster)

Måske har de andre ret i, at bleen er for små.. du må heller skife ud til
anden størrelse så vil den sikke undgå give våde tøj og på sengen.. Det har
jeg oplevede selv, og skiftede ud til størrelse anden, så virker det bare...

Har aldrig brugt Up&Go til mine børn, borset kun en Pull Up (Huggies) til
min ældst søn (natble) Jeg synes ikke om dem Up og Go man kan bruge ble
istedet for..de er billigst end Up og Go

Bare min mening :)

Temka

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-02-02 12:21

Hej
Det kunne også være at i skulle prøve med engangsindlægsbleer, det kan være
Bambo nr. 3 (tror jeg nok de hedder) eller også nogle der kaldes
strampelpeter, de forhandles af www.voksenbleer.dk med de kan altså bruges i
børnebleer ogse.
Mvh Peter

Fra : Marianne Nielsen

Dato : 21-02-02 13:09

Vi har en dreng på 8½ måned, og indtil for nylig havde vi også et problem
med at han tissede igennem - både om natten og om dagen. Han kunne bruge op
til 4 sæt tøj om dagen, så besluttede at prøve en anden slags ble. Det blev
til Pampers Easy Up Pants - og lige siden har han ikke tisset igennem en
eneste gang.

Marianne