cdrecord
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 16-02-02 21:59

Hej

Hvordan kan man brænde en fil med cdrecord? Altså ikke en iso fil. Jeg
syntes ikke man-pagen er så forklarende.

På forhånd tak.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-02-02 22:37

On Sat, 16 Feb 2002 21:59:20 +0100, Bjorn Andersen wrote:

> Hvordan kan man brænde en fil med cdrecord? Altså ikke en iso
> fil. Jeg syntes ikke man-pagen er så forklarende.

Først laver du en .iso med mkisofs(8) og så brænder du den med
cdrecord(1).

Mvh.

--
"One word message. It's just, ah, 'Be', you know." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 17-02-02 19:37

> Først laver du en .iso med mkisofs(8) og så brænder du den med
> cdrecord(1).

Hej igen, gider i ikke forklare det så en newbie kan forstå det?

Bjørn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-02-02 19:42

Bjorn Andersen <NullerNet@netscape.net> writes:

> Hej igen, gider i ikke forklare det så en newbie kan forstå det?

Hmm, det nemmeste er nok at bruge f.eks. xcdroast i stedet.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-02-02 21:56

On Sun, 17 Feb 2002 19:37:15 +0100, Bjorn Andersen wrote:

> gider i ikke forklare det så en newbie kan forstå det?

Når der står et kommandonavn med en sektion i parantes bagefter, så
kan du læse manualen til kommandoen ved at skrive "man 8 mkisofs"
f.ex.

Når du har læst manualerne gør du bare som der står. Laver en iso-fil
og brænder den.

Mvh.

--
"You know many Swedes?" Adam Sjøgren
"I know plenty, I happen to be a Swede myself." asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper

Dato : 16-02-02 22:50

Bjorn Andersen wrote:

> Hvordan kan man brænde en fil med cdrecord? Altså ikke en iso fil. Jeg
> syntes ikke man-pagen er så forklarende.

Du skal først lave en iso så. Se på mkisofs.

--
Jesper

Fra : Andreas Hinz

Dato : 17-02-02 19:59

Den Sun, 17 Feb 2002 19:37:15 +0100
skrev Bjorn Andersen <NullerNet@netscape.net>:

> Hej igen, gider i ikke forklare det så en newbie kan forstå det?

Hej,
hvis vi antager, at du har gemt filerne i mappen "/tmp/cd", så prøv med:

mkisofs -JR /tmp/cd | cdrecord dev=0,0,0 speed=16 -

Ovenstående antager, at du har din brænder som secondary master.
Hvis du har andet opsæt, så find de korrekte data med:

cdrecord -scanbus

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz