Matamatik i VB
Fra : WebTime

Dato : 16-02-02 21:30

Findes der en regne funktion der heder i anden i Visual Basic, og hvis ikke
hvordan så!!!

Eks. X² 6 = 36

Hvordan bør man gøre, og findes der en god side hvor man kan finde matematik
stykker der er til at forstå
for en der ikke er matematisk begavet

Fra : Jarle Kaste

Dato : 16-02-02 21:38

"WebTime" <jhdata@adr.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan så!!!
>
> Eks. X² 6 = 36
>
> Hvordan bør man gøre, og findes der en god side hvor man kan finde

I'm not quite sure what you want to do, but maybe this helps ?

MsgBox 6 ^ 2
MsgBox Sqr(36)

--
Jarle Kaste
jkaLOckEDste@online.no ['Unlock' my address]

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-02-02 21:42

"WebTime" <jhdata@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en regne funktion der heder i anden i Visual Basic, og hvis
ikke
> hvordan så!!!
>
> Eks. X² 6 = 36

6 ^ 2 = 36

> findes der en god side hvor man kan finde matematik
> stykker der er til at forstå
> for en der ikke er matematisk begavet

Den del af det kan jeg ikke hjælpe med, men det er der sikkert andre, der
kan

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : WebTime

Dato : 16-02-02 23:15

Tak for Hjælpen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 17-02-02 17:06

> [...]
> hvordan så!!!
>
> Eks. X² 6 = 36
>
> Hvordan bør man gøre, og findes der en god side hvor man kan finde

Et lille tip
Hvis du har Exell kan du her lave eller se formlerne, dem kan VB også forstå

Mvh
Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 02-03-02 13:30

"WebTime" <jhdata@adr.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan så!!!
> Eks. X² 6 = 36
> for en der ikke er matematisk begavet

Her er den matematiske måde. Så kan du sikkert selv lave noget i vb
Lininings typen kan ses som
x^n=y

Er det n du vil isoler: (hvis både x og y er positive , eller negative)

x^n=y <=> log(x^n) = log(y) <=> n*log(x) = log(y) <=> n=log(y)/log(x)

Er det x du vil isoler
x^n = y <=> x = sqt_n(y)
så frem at n er et ulige tal, ellers:
x^n = y <=> x = +-sqt_n(y) .