k7s5a og lydproblemer...
Fra : Martin

Dato : 16-02-02 17:31

Hej ng

Jeg sidder og samler/installerer en ny pc med k7s5a bundkort. Men jeg kan
ikke få lyd på i hverken 98 eller 2000. Det er et onboard lydkort og det er
slået til i bios. jeg har også forsøgt at slå de andre onboard ting fra, dvs
lan og modem for at se om de var et irq problem -men uden held. Windows
viser godt nok lydkortet i enhedshåndtering med driveren dertil funger
ikke -i 2000 står der at denne "ikke kan starte". jeg har naturligvis prøvet
og fjerne installere kortet utallige gange.

lidt specs:

k7s5a bundkort sis 735 onboard lyd modem og lan
256 ram -133
geforce2 mx400
win2000 eller 98

håber der er en der har nogen goe tricks

p.s jeg kan ikke finde nogen irq konflikter i wondows

Fra : Martin

Dato : 16-02-02 18:01

glemte lige at skrive at i win 98 kunne det godt lyd som om der kom lyd ud
af systemhøjtaleren -hvis det kan være et hint

Fra : Frants Johansen

Dato : 16-02-02 19:46

til din orientering er det ikke verdens bedste lydkort der er onbord - hvis
jeg var dig ville jeg slå det fra i bios og instalerer et andet lydkort og
der med er dine probs.løst
Frants

Fra : Martin

Dato : 16-02-02 19:59

ja tak det ved jeg... men det er heller ikke min maskine :) sååå kan det
komme til at virke -som det jo skal når lortet er helt nyt, så vil jeg altså
helst det

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-02-02 12:11

> ja tak det ved jeg... men det er heller ikke min maskine :) sååå kan det
> komme til at virke -som det jo skal når lortet er helt nyt, så vil jeg
altså
> helst det

Der ligger drivere til det på motherboard cd.en.

Kurt

Fra : Martin

Dato : 17-02-02 13:26

been there done that -og stadig ingen held. Det skulle jeg naturligvis have
skrevet -my bad -sorry

Fra : Dan Nielsen

Dato : 17-02-02 19:47

Har du prøvet at opdater bios'en??

Dan

Fra : Dan Nielsen

Dato : 17-02-02 19:56

......men hvordan kører din med 256Ram?? Er det to 128 eller én 256?

Min fryser nå jeg har 2X 128ram i!

Ps.det er SD-ram!

Dan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-02-02 22:06

"Dan Nielsen" <torskerogn@hotmail.com_nospam> skrev i en meddelelse
> .....men hvordan kører din med 256Ram?? Er det to 128 eller én 256?
>
> Min fryser nå jeg har 2X 128ram i!
>
> Ps.det er SD-ram!
>
> Dan

Har du opdateret bios? Det klarede problemet med, at en pc med 2 x128 ram
frøs. Efter opdatering sker det ikke mere.

Kurt

Fra : Dan Nielsen

Dato : 18-02-02 01:19

Ja det har jeg nemlig også gjort! Og lige til at starte med syntes jeg det
var ok!
Men så begynte den igen!
Jeg har prøvet med 3 forskelige (128,128,64,) blocke med forskellige
kompinationer!
Men uden held

Dan

Fra : Steen Langkjær

Dato : 19-02-02 12:35

Hej Dan!

Jeg har langt om længe fundet ud af hvad det er for nogle ram! Det er en
blok a 256 pc 133 (sd)

Fra : Chefen

Dato : 17-02-02 21:29

Hej martin
Prøv her http://www.sis.com/support/driver/7012.htm
Hilsen Kaj

Fra : Steen Langkjær

Dato : 19-02-02 12:41

> Prøv her http://www.sis.com/support/driver/7012.htm

Det virkede heller ikke :(

Jeg tog ind til forretningen og de biksede lidt med det og de ville give mig
et nyt bundkort: Men som Frants sagde tidligere så er det et møglydkort og
jeg fik derfor et soundblaster -lidt nedsat :) Men tak for hjælpen ellers
til alle!

MEN i samme omgang har jeg fået xp! Men installationscd-en (til bundkortet)
funger ikke under xp! hvordan installerer man så de der vga driveres til
bundkortet. Har kigget på nettet en uden held. Hvis nogen kan give et praj
vil jeg være yderst taknemmelig!

mvh Martin -ja det står steen på afsender men det er også hans puter jeg
bikser med :)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-02-02 23:23

Du kan hente nye drivere hos producenten af bundkortet.
Søg på K7S5A i google, så er den øverste henvisning til bundkortproducenten,
og der ligger en vgadriver til xp.
Den hedder sisvxd735nt.zip
I øvrigt er det kort da vist noget af et problembarn. Prøv at se, hvor mange
nye biosopdateringer der er lavet for at rette diverse fejl.
Jeg har i øvrigt lige haft nok en pc på besøg, hvor den fryser med 2X256 mb
sdram i, også efter biosopdatering. Denne opdatering hjalp ellers på en pc
som var helt og aldeles magen til.

Kurt

Fra : Martin

Dato : 20-02-02 11:30

kanon -tak for det!

jeg er enig i det med problembarnet! Den fryser og genstarter en gang i
mellem. Men det er der startet en ny tråd om! den hedder kort i godt ecs
k7s5a (Torben Christoffersen) -men det har du nok set :)

Mvh Martin

Fra : Dan Nielsen

Dato : 24-02-02 20:32

Hej Kurt!

Jeg har fået klart mit problem med at min Pc "frøs" (K7S5A) og jeg opdateret
bios! Men det hjalp da ikke! Men jeg har en AMD 1700Xp Cpu på! og den kan
altså ikke køre med SD-Ram pc100, det skal minimum være Pc133 ram hvis
bussen skal køre 133!
Så efter jeg satte bussen ned til 100 så kører den som en drøm! Men cpu'en
kør så også kun 1100Mhz men den bliver sat op igen nå jeg får købt en 512Mb
DDR-Ram!

Mvh