zstyle og autocomplete v. ssh
Fra : Henrik Boegh

Dato : 16-02-02 15:35

Jeg benytter følgende to linjer for at få autocomplete på ssh kommandoen
under zshell:

autoload -U compinit;compinit
zstyle '*ssh*' hosts $(awk '{print $1}' < $HOME/.ssh/known_hosts|cut -d "," -f1)

Problemet er bare at jeg ud over de hosts der er i known_hosts _også_
får alle brugerne med et @ efterfølgende. Altså når jeg trykker på
tabulatortasten for at få listen over hosts frem får jeg også en liste
over brugerne på min maskine. Den der liste over brugerne på maskinen
har jeg intet at bruge til da mit login er det samme alle steder. Den
er derfor kun et punkt til irretation for mig, og jeg vil gerne have
den væk. Jeg har glanet dokumentationen igennem uden held. Jeg har søgt
på groups.google.com - samme nedslående resultat.
Nogle der har et forslag?

Jeg benytter zsh 4.0.4 på en (Debian) GNU/Linux spand, og zsh er
kommer fra en debian-pakke.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ too much in my email address ***

Fra : Kent Friis

Dato : 16-02-02 15:44

Den Sat, 16 Feb 2002 15:35:04 +0100 skrev Henrik Boegh:
> [...]
>Nogle der har et forslag?
>
>Jeg benytter zsh 4.0.4 på en (Debian) GNU/Linux spand, og zsh er

Hvad med at tilføje | cut -d@ -f2-

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Henrik Boegh

Dato : 16-02-02 16:13

Kent Friis told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> Hvad med at tilføje | cut -d@ -f2-

Hjælper ikke. Det har ikke noget med min behandling af known_hosts at
gøre. Det er selve zstyle der har det som en 'feature'. Der er sikkert
en option der "bare" skal slåes fra et sted....

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ too much in my email address ***
"Together or alone - they work as a team"
-- Gary Burghoff as Corporal 'Radar' O'Reilly in 'M*A*S*H'

Fra : Dennis Haney

Dato : 20-02-02 12:23

Henrik Boegh <henrik@boegh.X_net> writes:

> [...]
>
> autoload -U compinit;compinit
> zstyle '*ssh*' hosts $(awk '{print $1}' < $HOME/.ssh/known_hosts|cut -d "," -f1)

Jeg bruger en lidt anden:

ssh_hosts=(`cat $HOME/.ssh/known_hosts* | perl -pe 's/(^.*?)\s.*/$1/;s/,/\n/;undef $_ if /[:#]/' | sort | uniq`)

ssh_users=("davh" "root")

zstyle ':completion:*:(ssh|scp):*' hosts $ssh_hosts
zstyle ':completion:*:(ssh|scp):*' users $ssh_users

> Jeg benytter zsh 4.0.4 på en (Debian) GNU/Linux spand, og zsh er
> kommer fra en debian-pakke.

må jeg forslå denne linie:
for func in $^fpath.zwc(N-.r:); autoload -U -w $func

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples