MRTG
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 16-02-02 12:18

Hej!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få MRTG til at vise
processorbelastning, fri memory og fri harddiskplads under Windows 2000 Pro
Dansk version?

Jeg har forsøgt med diverse programmer til at udlæse OIDs og det ser fint ud
i de programmer men jeg kan ikke finde ud af at overføre og opsætte de OIDs
i MRTGs configurationsfil.

Det er pt. kun lykkedes mig at få belastningen på mit netkort til at virke
men det satte MRTGs cfgmaker også op for mig.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-02 12:56

On Sat, 16 Feb 2002 12:18:20 +0100, "Morten Brynjolf"
<news@brynjolf.nu> wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at få MRTG til at vise
> processorbelastning, fri memory og fri harddiskplads under Windows 2000 Pro
> Dansk version?

www.google.com, mrtg windows 2000, Search.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin

Dato : 16-02-02 14:38

"Morten Brynjolf" <news@brynjolf.nu> wrote in message
> [...]
>
> Det er pt. kun lykkedes mig at få belastningen på mit netkort til at virke
> men det satte MRTGs cfgmaker også op for mig.

Prøv at kig på denne MS adresse :

http://snmpboy.rte.microsoft.com/

mvh

Martin Damberg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-02 14:56

On Sat, 16 Feb 2002 14:38:12 +0100, "Martin"
<damberg@removeohkk.dk> wrote:

> Prøv at kig på denne MS adresse :
> http://snmpboy.rte.microsoft.com/

Prøv selv. (Hint: 404)

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-02-02 15:19

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Prøv selv. (Hint: 404)

Er det bare min forbindelse,, eller kan jeg slet ikke se den side?

The page cannot be displayed

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-02 15:25

On Sat, 16 Feb 2002 15:19:00 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>>> http://snmpboy.rte.microsoft.com/

> Er det bare min forbindelse,, eller kan jeg slet ikke se den side?

Nej.

> The page cannot be displayed

Ja, fejlkode 404 er "Not Found".

(Hvis du vil have nogle lidt mindre intetsigende fejlmeddelelser
fra IE, så gå til Tools | Options | Advanced og slå "Show
Friendly HTTP error messages" fra).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-02-02 15:55

On Sat, 16 Feb 2002 15:24:32 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
<SNIP>

>Ja, fejlkode 404 er "Not Found".

Sjovt nok får jeg "Cannot find server or DNS Error" og ikke 404??

Mvh. Jørn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-02 16:20

On Sat, 16 Feb 2002 15:55:05 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

> Sjovt nok får jeg "Cannot find server or DNS Error" og ikke 404??

Åh, skod.

Det er mit *-alias på hojmark.net, der igen har spillet mig et
puds. Jeg burde få nedlagt det lort.

Du har ret. Der er ingen host med det navn.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-02-02 06:30

On Sat, 16 Feb 2002 16:20:21 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det er mit *-alias på hojmark.net, der igen har spillet mig et
>puds. Jeg burde få nedlagt det lort.

Den kombination (*-alias og default search domain) havde jeg aldrig
troet om dig, Asbjørn!

--
- Peter Brodersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-02-02 07:13

On Mon, 18 Feb 2002 06:29:38 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

> Den kombination (*-alias og default search domain) havde jeg aldrig
> troet om dig, Asbjørn!

Det er primært fordi PI har det som default, og jeg ikke har fået
dem til at ændre det. Det er sjusk, men altså, 'skrædderens børn'
du ved.

Det er jo ikke noget problem, når bare man er opmærksom på det.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin

Dato : 16-02-02 17:14

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> On Sat, 16 Feb 2002 14:38:12 +0100, "Martin"
> <damberg@removeohkk.dk> wrote:

"klip"

> Prøv selv. (Hint: 404)
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel
> Links : http://www.hojmark.org/networking/
> FAQ : http://www.net-faq.dk/

Okey, den har altså virker ;)
Testede ikke lige linket, copy/paste fra bookmark

Det har været/og er vist stadig MS's officielle SNMP under Windows >=NT side

Sorry

Martin

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 17-02-02 12:18