Array: gennemløb
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-02-02 10:26

Jeg har en formular, hvor det indtastede skal testes op imod et array
med værdier. Jeg kan dog ikke helt få det til at virke. Min kode er :

<script type="text/javascript">
function checkUpload(theFolder) {
var strFile = theForm.FILE1.value;
var fileArray = new Array("aspupload_test.asp","ddefault.asp");
for (var iCount = 0;iCount <= fileArray.length;iCount++) {
if (strFileName == fileArray[iCount].valueOf) {
alert('Den findes allerede'); // får syntaksfejl i denne linie
return false;
else
alert('den findes ikke');
}
}
}
</script>

Hvor er fejlen henne ?

Funktionen kaldes via en form med

onsubmit="return checkUpload(this);"

pft :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-02-02 12:27

Jesper Stocholm <spam200201@stocholm.dk> wrote in

> [...]
> if (strFileName == fileArray[iCount].valueOf) {
> alert('Den findes allerede'); // får syntaksfejl i denne linie

nå ... men så kan jeg jo selv komme med løsningen: Der skal tuborg-klammer
udenom

alert('Den findes allerede');
return false;

.... så virker det ... :)