Plextor 24/10/40A - Brænderhastighed
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-02-02 00:45

NG,

Jeg kan med min Plextor brænde med 24x, men er det også en god idé? Jeg har
hørt, at hvis jeg brænder med 24x holder CD'en ikke så længe som, hvis jeg
brænder med f.eks. 4x. Er der noget om dette eller er det blot en lille hvid
løgn?

Er der overhovedet nogen grund til ikke at brænde med 24x?

På forhånd tak,

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-02-02 10:04

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
hvid
> løgn?
>
> Er der overhovedet nogen grund til ikke at brænde med 24x?

*****************

Det må være en løgn, for hvis det var et problem,
så ville vi høre meget mere til dêt.

Eneste årsag til ikke at køre 24 x kan være hvis
din PC er lidt lille, så vil burn-proff være i funktion i længere
tid end brændingen vil tage med eks. 16x brænding eks...

MVH

Fra : Frederik

Dato : 16-02-02 11:50

Ja hvis man brænder musik cder, her bliver kvaliteten ofte dårliger ved
højere hastigheder. Både yamaha og plextor er dog på vej med brændere der
kan brænde musik på max hastighed uden at kvaliteten bliver ringere.

Fra : DWM

Dato : 16-02-02 17:02

"Frederik" <Fidde_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja hvis man brænder musik cder, her bliver kvaliteten ofte dårliger ved
> højere hastigheder. Både yamaha og plextor er dog på vej med brændere der
> kan brænde musik på max hastighed uden at kvaliteten bliver ringere.

Jeg har ingen problemer med at brænde audio i fuld hastighed på
min Plextor.

/Kenneth Iversen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-02-02 18:39

DWM,

> Jeg har ingen problemer med at brænde audio i fuld hastighed på
> min Plextor.

Jeg har også brændt en enkel audio CD med 24x og den kan fint afspilles i
mit lillebrors DJ anlæg, men måske er det blot heldigt?

Anyway, hvis brænderen hurtigere bliver slidt og man ikke har travlt kan man
jo ligeså godt brænde med mindre speed.

Hvor mange CD'er kan en Plextor 24/10/40a brænde før den går død?

Fra : Jens Christian

Dato : 17-02-02 19:46

Jeg har aldrig haft problemer med nogen af de omkring 100 CD'er jeg
har brændt i 24x hastighed. Der er ingen problemer med hverken data
eller audio CD'er.

Med de 2 års garanti på brænderen tror jeg i forvejen at der kommer
noget nyt inden garantien på den udløber og den dør på grund af slid.

Mvh.
Jens Chr.

On Sat, 16 Feb 2002 18:39:05 +0100, "Glenn Rasmussen"

Fra : Leony

Dato : 16-02-02 14:33

> [...]

> brænder med f.eks. 4x. Er der noget om dette eller er det blot en lille

Grunden til at man siger at brænderen ikke holder så længe er at
laserhovedet er en del tungere end på en cd-drev eller afspiller. Jo
hurtigere drevet snurrer des hurtigere skal det tunge laserhoved flytte sig.
Dette skulle bidrage til øget slid.
Man siger generelt at lavere hastighed er lig med bedre kvalitet af det
brændte (især audio).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/