RAM... Hvorfor ... er det så dyrt???
Fra : Leon

Dato : 15-02-02 18:19

Jeg skulle egentlig bruge noget mere ram, men jeg synes godt priserne er
steget temmelig markant! Jeg ved godt jeg skulle have købt da priserne var
lave, og det irriterer mig da også at jeg ikke gjorde det. Så I behøver ikke
at grine ad mig ;-( Nå men nu til de egentlige spørgsmål:

Hvorfor denne bratte stigning?

Er der udsigt til et prisfald?

Anyone?

--
_________
Pfh. tak.

Fra : albert

Dato : 15-02-02 18:41

> Hvorfor denne bratte stigning?

Det hedder sig, at de i 2001 tabte penge, så nu vil de sætte rammene til
hvad de bør koste.

> Er der udsigt til et prisfald?

Næppe i 2002, men der kan jo altid starte en priskrig. Der er dog ikke så
mange forskellige producenter, og ligesom olieproducenterne, kan de jo godt
finde ud af at snakke sammen ...

mvh Albert

Fra : Chewie

Dato : 15-02-02 18:49

"albert" <albert@DONT.SPAM.ME> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Næppe i 2002, men der kan jo altid starte en priskrig. Der er dog ikke så
> mange forskellige producenter, og ligesom olieproducenterne, kan de jo

Det der skete var, at de store RAM producenter forsøgte at lukke en mindre
fabrik i østen ved at dumpe priserne, men den lille fabrik (jeg kan ikke
huske hvad den hedder) valgte at fusionere med en af de større. Så RAM
priserne er nu tilbage i det "normale" leje. Jeg skriver normale fordi
priserne faktisk er skruet lidt ekstra op. Så ja, der er udsigt til et
mindre prisfald, spørgsmålet er bare hvornår? Sålænge de kan holde prisen
oppe, ja så gør de det

Mvh. Chewie.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-02-02 04:37

> Jeg skriver normale fordi
> priserne faktisk er skruet lidt ekstra op. Så ja, der er udsigt til et
> mindre prisfald, spørgsmålet er bare hvornår? Sålænge de kan holde prisen
> oppe, ja så gør de det

Ja, før priskrigen, købte jeg en stang 256 MB Apacer DDR-ram, til godt 600,-
Under priskrigen fik jeg to stænger for blot 700,-... Nu så jeg lige at de
var oppe på over 800,-

Godt jeg HAR købt. Skulle dog have haft købt 512 MB SD-Ram ECC til serveren

Jonny.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-02-02 11:06

> [...]
> var oppe på over 800,-
>
> Godt jeg HAR købt. Skulle dog have haft købt 512 MB SD-Ram ECC til

Åhh! jeg kan da blive ved med at fryde mig over, at have lyttet til de
første advarsler om stigende rampriser
Jeg nåede at få 4 x 256 Mb reg. ECC PC2100 DDRram fra Crucial/uk til bare
1606 kroner incl forsendelse, moms og hele svineriet

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Jesper Larsen

Dato : 18-02-02 09:09

Jesper Nielsen wrote:

> --
> Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
> den, må man tage en computer til hjælp

Den gælder hvis ikke helt i Farum...

Fra : Zenia Jenny

Dato : 18-02-02 14:16

Hvad er egentlig de der PC2100 ECC ram for nogen?