Boot problem
Fra : Mathias Christensen

Dato : 15-02-02 16:28

Jeg har problemer med at boote på en harddisk. Så snart jeg prøver at boote
står der DISK BOOT FAILURE, men når jeg booter på en diskette kan jeg godt
komme ind på c-drevet.

Nogen der ved hvad der kan være galt. disken er fdisket og formateret.
desuden finder bios den også fint.

Mvh

Mathias

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-02-02 16:55

Hej!

Mathias Christensen wrote:

> [...]
> komme ind på c-drevet.
>
> Nogen der ved hvad der kan være galt. disken er fdisket og formateret.

Der skal jo også liige installeres et OS på den :) Hvis du har en bootdisk med
sys-kommando så boot op på disketten og skriv "sys c:". Nu kan du ihvertfald
starte i en prompt på disken.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

dk.fritid.bil - One group to rule them all.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-02-02 16:54

"Mathias Christensen" <mathias@edb.dk> wrote in message
> [...]
> komme ind på c-drevet.
>
> Nogen der ved hvad der kan være galt. disken er fdisket og formateret.

Okay... så er der bootsektoren jo sikker også væk. Når du så prøver at lade
computeren boote på HD'en (som er helt tom) aner den jo ikke hva' den skal.
Boot på en CD eller en floppydisk og installer et operativsystem. Så bliver
der automatisk oprettet en ny bootsektor på HD'en.

- Lars

Fra : Mathias Christensen

Dato : 15-02-02 16:59

Det er netop det der er problemet. Jeg er ved at installere win2000, og
første gang den skal boote skriver den DISK BOOT FAILURE.
-men når jeg booter på en floppy, kan jeg godt få adgang til harddisken.

Fra : Henning

Dato : 15-02-02 17:23

On Fri, 15 Feb 2002 16:59:02 +0100, "Mathias Christensen"
<mathias@edb.dk> wrote:

>Det er netop det der er problemet. Jeg er ved at installere win2000, og
>første gang den skal boote skriver den DISK BOOT FAILURE.
>-men når jeg booter på en floppy, kan jeg godt få adgang til harddisken.

fdisk /mbr er altid et godt sted at starte. Check derefter med fdisk,
at partitionen er aktiv.
Jeg formoder du starter på 2000-skiven?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 15-02-02 17:39

> Det er netop det der er problemet. Jeg er ved at installere win2000, og
> første gang den skal boote skriver den DISK BOOT FAILURE.
> -men når jeg booter på en floppy, kan jeg godt få adgang til harddisken.

Måske et skud i tågen men måske har du valgt BIOS til kun at boote på A: og
CD-ROM?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Totter

Dato : 17-02-02 00:23

Kører du med en SCSI harddisk eller med en speciel IDE controller?