MDI forms
Fra : Jørn Nielsen

Dato : 15-02-02 15:28

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Jeg har en MDI form indeholdende 2 andre forme.
En med forskellige knapper og tegnekommandoer og en med en picture boks.
Ide'en er at jeg skriver tegnekommandoer i form1 og de bliver så tegnet i
form2's pictureboks.

Jeg vil gerne at form1 har en fast størrelse og ikke kan ændres af brugeren
og form2 er sizeable.

Problemet er at når jeg gør form2 visible, bliver form 1 minimeret til ca
4x5 cm.
Hvor definerer jeg en fastlåst størrelse på formen?

Håber der er nogen der vil hjælpe mig..

på forhånd tak.

Fra : Jan Olsen

Dato : 15-02-02 15:43

> Hvor definerer jeg en fastlåst størrelse på formen?
>
> ........>

Hej Jørn

Så vidt jeg kan se skal du se på egenskaben Borderstyle, hvor du skal vælge
en type som brugeren (eller systemet for den sags skyld) ikke kan stille
størrelsen på.

Endvidere kan du f.eks angive størrelsen på form1
v.h.a. egenskaberne Height og width.

Jan Olsen