Skilsmisse??
Fra : ?

Dato : 15-02-02 09:56

Hej, og undskyld hvis dette er en smule off topic.

En kvinde vil skilles fra sin mand - hvad gør hun...og hvor henvender hun
sig?

Er der nogen der vil hjælpe?

På forhånd mange tak

Fra : Sott

Dato : 15-02-02 10:51

Hej :0)

"?" <2day@everyday.com> skrev i en meddelelse
> Hej, og undskyld hvis dette er en smule off topic.

Det er ikke off topic, samliv og ophør af samliv hører også ind
under denne gruppes fundsats :0)

> En kvinde vil skilles fra sin mand - hvad gør hun...og hvor henvender hun
> sig?

Praktisk:
Rekvirer separations-/skilsmissepapirer fra statsamtet:
http://www.danmark.dk/gruppe.asp?page=gruppe&objno=118508
Her kan du finde ud af, hvor du hører under og følgelig kontakte
dem og bede dem sende dig separations- eller skilsmissepapirer.

http://www.civildir.dk/
Find det du kan om separation og skilsmisse.
Se f.eks. her:
<http://www.danmark.dk/soegeres.asp?soegeord=separation&k=&s=1&x=22&y=10>

Oftest går der en separation forud for en skilsmisse, men separationen
kan springes over, hvis der foreligger særlige forhold - såsom utroskab.

I udfylder papirene i fællesskab, underskriver begge - og sender dem
ind. Hvis du efter separationen/skilsmissen står uden økonomiske
midler, kan du kontakte dit lokale socialcenter (det er en god idé,
at medbringe kopier af den indsendte ansøgning om separation/
skilsmisse). Du kan med virkning fra den dato manden fraflytter
boligen (og det er oftest samtidig med indsendelsen af papirene)
søge om f.eks. børnetilskud (ordinært og forhøjet),
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/C19960004260-REGL
boligsikring og evt. socialhjælp. Er det midt i en måned, eller bliver
du på anden vis fanget i et hul uden midler midlertidigt, er socialcentret
forpligtiget til at yde dig økonomisk hjælp, således at du og dine evt.
børn kan klare jer indtil tingene går i orden. Dette kan evt. ske ved
hjælp af "gavekort" til et lokalt supermarked. Under alle omstændig-
heder står du ikke på herrens mark, uanset hvad og hvor ringe
udsigterne ellers ser ud.

Der vil muligvis være problemer med forældremyndigheden, hvis
ikke parterne kan komme overens og selv finde en ordning.
Samvær kan ligeledes fastsættes gennem statsamtet, men først
når forældremyndigheden er fastsat, dvs. ikke ved delt forældre-
myndighed (der er det op til forældrene selv at finde en mindelig
ordning, det ligger i sagens natur, at kan man dele myndigheden,
forudsættes det, at man kan tale sammen om tingene og finde
løsninger selv).

Forældremyndigheden over evt. børn søges ligeledes gennem
statsamtet, dette skal dog oftest gennem en domstol, med
mindre parterne er enig om, hvem der skal have den fulde
forældremyndighed.

Har du ikke de fornødne økonomiske midler til selv at betale
en advokat (fastslås ud fra indkomst, årsopgørelsen), kan du
søge og få "fri proces".
<http://www.danmark.dk/soegeres.asp?soegeord=fri+proces&k=&s=1&x=44&y=6>

Husk, at når/hvis du søger fri proces kan dette gøres gennem den
advokat du har valgt dig, og det står dig frit for at vælge en
advokat du er tryg ved, hvis kompetencer du stoler på - og
derfor ikke nødvendigvis den "billigste" eller en der bliver
"beskikket". Du kan evt. ringe rundt til diverse advokater,
du kan finde i telefonbogen/på nettet, og forhøre dig om
én der har familieret som speciale, og som har erfaringer
på området. Jeg gjorde gode erfaringer med en advokat
som er/var beliggende i Købmagergade 3, København.

> Er der nogen der vil hjælpe?

Håber det jeg har skrevet kan bruges :0)

Når alt det praktiske er nævnt og taget i betragtning er der
jo alt det følelsesmæssige "tilbage", det kan på mange måder
være langt vanskeligere at tackle, end det rent praktiske.
Også det er du velkommen til at spørge om og ind til, jeg
vil i hvert fald gerne dele den/de erfaringer jeg har gjort mig,
og det ville glæde mig, dersom en anden kunne drage nytte
af det.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : ?

Dato : 16-02-02 13:32

:
[...]
Hej Søs

Mange tak for hjælpen, det gav lidt at arbejde med.
Desværre er det lidt af en vanskelig situation, da jeg er fra en tyrkisk
familie - og det giver nogle helt anderledes problemer.
Er der en slags indvandrerrådgivning man kan søge hjælp hos eller andet?

Tak

Fra : Sott

Dato : 16-02-02 13:57

Hej "?"

> Mange tak for hjælpen, det gav lidt at arbejde med.

Det er jeg rigtigt glad for.

> Desværre er det lidt af en vanskelig situation, da jeg er fra en tyrkisk
> familie - og det giver nogle helt anderledes problemer.

Ja, det kan jeg godt forestille mig. Hvis du har brug for et
sted at komme af med dine tanker, så er du meget vel-
kommen til at skrive til mig. Gerne her i dk.snak.seksualitet,
men også gerne på privat-email.

> Er der en slags indvandrerrådgivning man kan søge hjælp hos eller andet?

Nu har jeg ikke været i forbindelse med disse steder, som
jeg lægger links til, så det er med et vist forbehold, og
husk at være kritisk og bevare dit eget selvstændige syn
på tingene, når du modtager hjælp.

http://www.inb.kk.dk/inb/pegasus.nsf/all/48CABDAF4711FFF6412568D50040B2B1?O
penDocument
Ligger på det Indre Nørrebro i København.

http://www.sexlinien.dk/links/sprog.htm
Nu står der godt nok noget med sex - men det er ikke kun det der
rådgives om *smil*

http://www.indvandrerraadgivningen.dk/
Dette link lå under Ind-Sam, så det er måske et godt sted at
starte, men jeg ved det jo ikke.

http://www.ms.dk/minoritet/ungeraadgivning/listen.htm
Du kan f.eks. klikke i højre side på Sjælland, og få en liste
over steder, du kan henvende dig. Det er nok særligt
brugbart, hvis du ikke lige bor i København.

Kære ?...
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke. Du står nok foran en
af dit livs sværeste udfordringer, og vil få god brug for al
din styrke. Jeg håber, at du må nå de mål du sætter dig, møde
mennesker du kan søge hjælp og støtte hos, og at du kommer
godt igennem hele forløbet.

Tusinde tanker og hilsner
Søs

Fra : Ben Dover

Dato : 16-02-02 15:23

"Sott" <sott_s@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted at komme af med dine tanker, så er du meget vel-
> kommen til at skrive til mig. Gerne her i dk.snak.seksualitet,

Det har da intet at gøre i denne ng, men
i news:dk.videnskab.jura

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 16-02-02 16:04

On Sat, 16 Feb 2002 15:22:50 +0100, "Ben Dover" <alkamyst@hotmail.com>
wrote:

>Det har da intet at gøre i denne ng, men
>i news:dk.videnskab.jura

Øhhh ---....jow ?
og wellkommen til !

samliv & skeusalitet - nogen gange ender samliv i skilsmisser og den
del af samlivet har der så været en forespørgsel på - som en anden
skriben har været så venlig at bistå med sine erfaringer med !
Det er der sådan set ikke noget specilt OT i
hvortil svar opfølges - jeg gider ikke mere net ediket ind jeg
allerede har og efter som jeg formoder at Ben dover ... har handlet i
go tro og ikke skal informeres yderliger (?) , så skønner jeg ikke der
er nogen grund til det - men skønner man belæg for det er det
selvføligt muligt at lave en opfølgning der til !

MvH
Bo

fut :dk.snak.off-topic

--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Henning

Dato : 16-02-02 16:58

"Ben Dover" <alkamyst@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har da intet at gøre i denne ng, men
> i news:dk.videnskab.jura

Både og

Jeg sender lige en kopi af DSS fundatsen,
som det ses i $ 2 & 3 er der ret frie rammer for debat
og det ikke nødvendigvis skal indeholde noget seksuelt!
Det kan godt alene handle om parforholds/samlivs relationer
der ikke berører sexlivet, uden at være OT.

MVH
Henning

1. Gruppenavn:
dk.snak.seksualitet

2. Beskrivelse:
Snak om erotik, sex, samliv og seksualitet

3. Fundats:
Gruppen er ment som et frit forum for snak og diskussioner om
alt, der har relation til erotik, sex, samliv, parforhold og
menneskets seksualitet. Selvoplevede eller historier baseret
på ren fantasi er også velkomne.

Diskussioner omkring politik eller religiøs holdning til sex,
bør ikke foregå i dk.snak.seksualitet. Til dette
kan anbefales følgende grupper: dk.politik og
dk.videnskab.teologi samt dk.livssyn
og grupperne herunder.

Annoncering af enhver art og filattachements er ikke tilladt i
gruppen. Henholdsvis dk.opslag.personlig,
dk.opslag.internet eller markedshierarkiet og
dk.binaer.erotik, det er naturligvis tilladt at
fortælle at man har lagt billeder i de binære grupper, hvis
billederne ellers falder inden for rammerne af gruppen.

Det understreges, at gruppen er et diskussionsforum og derfor
ikke beregnet til annoncer hverken for private eller virksom-
heder.

Man må dog gerne oplyse om hjemmesider i dk.snak.seksualitet
gruppen, som kildeangivelser til underbygning af påstande og
som oplysning om, hvor mere information om et givet emne kan
findes, i forbindelse med en igangværende diskussion.

I øvrigt henvises til DK-OSS' vejledning samt til de alminde-
ligt gældende netiketteregler på usenet.

4. Begrundelse:
Der mangler i høj grad et debat- og snakkeforum i dk.* hierar-
kiet for erotik, sex og seksualitet. Et sted hvor folk kan be-
skæftige sig med disse emner, uden at behøve være bange for at
forulempe andre, eller selv blive forulempe af andre.

I sin tid blev oprettelsen af gruppen inspireret af
no.prat.seksualitet, som nu er flyttet i det norske
hierarki og hedder no.samfunn.seksualitet, gruppen
er desværre ved at gå til i personfnidder og er idag langt fra
dk.snak.seksualitet 's niveau.

5. Moderering:
Nej.

6. Forslagstillere:
Tomas Oszlar tfo@hotmail.com
Peder Vendelbo Mikkelsen pedervm@gmx.net

Oprindelige forslagsstillere:
Bjarne Lund og Karsten Jensen

FUT. news:dk.admin.netikette

Fra : Sott

Dato : 16-02-02 17:17

Hej Bend Over :0)

"Ben Dover" <alkamyst@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har da intet at gøre i denne ng, men
> i news:dk.videnskab.jura

Nu har du jo fået læst og påskrevet af andre, men jeg supplerer
lige:
Hvad skulle _tanker_ have med jura at gøre?

Hvis ? havde nogle tanker vedr. det at bryde ud af sit ægteskab,
og vedr. ægteskabet i al almindelighed - så ville jeg finde det
interessant, også fordi hun er fra en tyrkisk familie, og derfor
måske har en anden indgangsvinkel end jeg - det kunne evt.
"lære" mig noget nyt, tilføje nogle nye elementer i min tanke-
virksomhed.

Alle tankerne og følelserne er netop ikke af hverken praktisk
eller juridisk karakter - men derfor kan man godt lige oplyse
om det praktiske til at begynde med, det er trods alt det, der
først skal tages hånd om. Bagefter håber jeg, at ? vil bruge
denne ng, hvis hun føler for det, som et sted hvor der er
plads til at lufte sine tanker, og hvor det måske er muligt
at have sparringspartnere og få råd.

FUT: news.dk.snak.snik

Søs

Fra : Ben Dover

Dato : 16-02-02 21:50

Lige for at starte med "Jay M Jay's" oprindelige
forespørgsel:
[...]

Jeg har læst gruppens fundats og da der i ovenstående
bliver skrevet "en smule off topic", så mener jeg at en
skilsmisse har mere med jura end seksualitet at gøre.

Derfor syntes jeg det var bedre henvise til den
gruppe hvor experterne (juristerne) sidder, end
at alle her kome med både nyttige og især unyttige
svar.

Håber dette var med til at forklare mit oprindelige indlæg.

Ben Dover

Fra : Henning

Dato : 17-02-02 10:43

"Ben Dover" <alkamyst@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lige for at starte med dig, Ben Dover!

Jeg satte fut til dk.admin.netikette for at undgå støj i DSS!
Du foretrækker åbenbart at "støje" i DSS, fremfor at føre en
dialog på et mere relevant sted?

Følg venligst en fut, eller undlad at svarer, du har
fået 3 opfordringer til at føre evt. debat om on-offtopic
i andet regi. Debat om on-offtopic indlæg hører ikke
hjemme i den debatgruppe, hvor et efter din mening
et offtopic indlæg er postet (eller min mening for den
sags skyld) det er offtopic i den pågældende gruppe.

Hvis du ønsker at svare enten Bo, Søs eller mig, så
følg vores fut opfordring! Alt andet er ren chikane
af gruppen og brud på almen netikette .

Mener du, at et indlæg er offtopic og påpeger dette i et indlæg,
bør du sætte fut til en relevant gruppe, at diskuterer din opfattelse
om evt. on-offtopic.

MVH
Henning

X-post- dk.snak.snik
FUT. news:dk.snak.snik (da Søs har sat fut til denne gruppe i
hendes indlæg)

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 17-02-02 16:03

On Sat, 16 Feb 2002 21:50:07 +0100, "Ben Dover" <alkamyst@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har læst gruppens fundats og da der i ovenstående
>bliver skrevet "en smule off topic", så mener jeg at en
>skilsmisse har mere med jura end seksualitet at gøre.

jeg forestiller mig hvi s man på et tidspunkt har valgt at blive gift
med henblik på at bruge resten af sit liv sammen frodi man rent
faktisk elskede hianden ikke fordi den ene havde et bestem statborger
skab eller en favorabel økonomi store bryster eller var favorabel go
til at lave en have dør -og det så ender i en skilsmisse ... så er mit
bedste bud at det er mere emotionelt det tynger ind den jura der skal
afgøre om hvem der for bilen og det der er tilbage på det lån de i sin
tid tog sammen !

Har de f.eks fåed børn sammen .. så er det jo ikke bare det 2 der
skilles det er en famillie der skilles ad , jeg kan f.eks underholde
med da min mor ville skilles fra min far udviklede jeg en ny evene jeg
kunne f.eks en 70 cl æbel snaps som 11 årige og stadigt gøre indtryg
af at være nogenlunde sober far på mange måder at være en af de
fagligt bedste elver i klassen - kan min skolegang fra 4 klasse bedst
betegnes som et stadie af åndsfra værd ... nu havde jeg f.eks gode
forældre på mage måde unge og uvidene univeristets mennesker
men det gik i det store hele ok ...og jeg tror når man stiller et
spørgsmål til et andte menneske eller i en nyhedes gruppe så strækker
spørgsmålet sig i reglen ud over , hvad man prøver at sige ... jeg
gentager mig selv fra tidliger indlæg og citere albert camus :
vort halve liv er bortvendte ansigter og usagte ord .. men der er et
liv i livet i dette fraværd , som jeg på mange måder desperart prøver
ta komme fram og formulere sit reele buskab : man kan komme til at
stille et spørgsmål der umidelbart vikrer fejlplaceret i samnehænget
- menjeg tror reelt det er fordi man søger nogen andre informatione
respons ind den man umdeilbart formår at formulere !

>Derfor syntes jeg det var bedre henvise til den
>gruppe hvor experterne (juristerne) sidder, end
>at alle her kome med både nyttige og især unyttige
>svar.

ja men du lever jo på den sammen præmis du kan ikke sætte dig ud over
hvad du er , du er & oplever noget på en specifik måde og med alt hvad
du er og indholder handler du efter din bedste overbevisning .. uden
rent intuitivt at sanse at der kan være flere lag i komunikationen og
dte skal man ikke bebrede dig .... men du bliver nød til i et debat
forum at indse at der er nogen der har en anden måde at se tingen på
og kan debatere dem fra vinkler som er dig fremmed !

>Håber dette var med til at forklare mit oprindelige indlæg.

ja !

MvH
Bo

--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
But to live outside the law you must be honest (Dylan)

Fra : Lars Fischer

Dato : 20-02-02 00:46

"Ben Dover" <alkamyst@hotmail.com>
> Jeg har læst gruppens fundats og da der i ovenstående
> bliver skrevet "en smule off topic", så mener jeg at en
> skilsmisse har mere med jura end seksualitet at gøre.

Næh - de juridiske aspekter er da det mindste af en skilsmisse. Det hårde
og det svære er da det følelsesmæssige, det samlivsrelaterede, de knuste
drømme, hvordan vi som mennesker relaterer os til hinanden, etc.

> Derfor syntes jeg det var bedre henvise til den
> gruppe hvor experterne (juristerne) sidder, end
> at alle her kome med både nyttige og især unyttige
> svar.

Søs tilbød ikke svar. Hun tilbød nogen at tale med.

/Lars
--
http://www.efit.dk

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 20-02-02 02:39

On Wed, 20 Feb 2002 00:45:37 +0100, "Lars Fischer" <fischer@suk.dk>
wrote:

Hi Lars det er sgu da længe siden , du skulle være far
hvad jeg formoder du er blevet - hvor n er det ?

>Søs tilbød ikke svar. Hun tilbød nogen at tale med.

nok det bedste man ku tilbyde

Mv
Bo

fut :dk.snak.snik

Fra : Tomas O.

Dato : 17-02-02 21:39

? skrev:

> [...]
> en tyrkisk familie - og det giver nogle helt anderledes
> problemer. Er der en slags indvandrerrådgivning man kan søge

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med dit liv!! Du har det
endda lidt sværere end os andre pga din familie og din kulturelle
baggrund. Du er velkommen til at maile mig privat hvis der er
noget du vil spørge om eller noget jeg kan hjælpe dig med.

Hilsen
Tomas O. 2.gen.indvandrer af ungarsk oprindelse