Indsætte tekst i Textarea vha. dhtml
Fra : Kenneth Lund-Peterse~

Dato : 14-02-02 20:37

Hej.

Hvis jeg nu har et textarea, og jeg gerne vil kunne (ved at
trykke på en knap, eller et link, dvs. onClick="action") tilføje
en tekststreng i det pågældende textarea, på markørens position.
Hvordan gør jeg dette?
(Jeg har set lidt på DHTML og createTextRange, men dette er helt
nyt for mig, så lidt hjælp til at komme videre vil være velset
)

Og senere skulle denne funktion gerne udvides med, at tage højde
for om noget tekst er markeret, og derefter pladsere noget HTML
omkring det markerede.
Lidt forslag til dette?

(Dette skal bruges til at redigere sider, som er hentet vha. en
database, på et let og overskuelig måde.
Jeg har allerede set lidt på MS DHTML Editor, men jeg vil hellere
skrædersy en lille editor til siden.)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-02-02 01:01

Kenneth Lund-Petersen wrote:

> [...]
> trykke på en knap, eller et link, dvs. onClick="action") tilføje
> en tekststreng i det pågældende textarea, på markørens position.

Prøv at kigge på
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/1052/fid/130 - virker
kun i IE.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.