Evolution og kristendom
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 14-02-02 19:44

Hejsa,

Jeg var forleden så uheldig at falde over den amerikanske bibelfanatiker
Jack T. Chicks hjemmeside (www.chick.com). Denne mand fornøjer sig med at
lave små tegneserier til at understøtte sine "kristne" synspunkter. De
fleste af disse tegneserier er rimelig harmløse (selvom de strider mod så
godt som alt, jeg har lært), men jeg vil gerne fremhæve en af dem:

"Big Daddy?"
http://www.chick.com/reading/tracts/0055/0055_01.asp

I denne tegneserie "modbeviser" Mr. Chick let og elegant - og med nogle af
de meste latterlige argumenter, jeg nogensinde har hørt - enhver spekulation
om evolutionen. Den er værd at tage et kig på, bare for at se hvor elendigt
dokumenteret en påstand kan blive

MVH

Claus

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-02-02 19:55

"Claus Rasmussen" <claus@EJSPAMsnpp.com> writes:

> [...]
> de meste latterlige argumenter, jeg nogensinde har hørt - enhver spekulation

Chick's traktater er i det hele taget noget utroligt nonsens.

Min favorit er (undskyld, at jeg er off-topic) denne om rollespil:

http://www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp

Fra : Jesper Harder

Dato : 14-02-02 20:52

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Min favorit er (undskyld, at jeg er off-topic) denne om rollespil:
>
> http://www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp

LOL. Den er næsten lige så morsom som Dork Tower.

FUT

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 14-02-02 21:01

Claus Rasmussen wrote:

> "Big Daddy?"
> http://www.chick.com/reading/tracts/0055/0055_01.asp

Han erkender at atomkerner er opbygget af protoner og neutroner, men
han tror ikke det kan være gluoner der holder disse partikler sammen
i kernen. Dét må være Jesus(?!).

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-02-02 23:02

> [...]

> om evolutionen. Den er værd at tage et kig på, bare for at se hvor elendigt

Et klassisk eksempel på en stråmand. Burde bruges i undervisningsøjemed :)
/L