eJobHome!!
Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-02-02 18:02

Har modtaget en mail fra dette firma som anvender min virksomheds
mail-adresse; men taler direkte til mig som privatperson:

.......Indsat...

Kære Bjørn,

Velkommen til eJobHome nyhedsbrev!

TJEN EKSTRA PENGE MED DIN COMPUTER!

ARBEJD HJEMMEFRA OG BYG DIN SUCCES VED AT FØLGE EN EFFEKTIV PLAN!

På et tidspunkt var vi i kommunikation om din mulighed for EKSTRA INDTÆGT...

Enten henvendte du dig efter at have set en annonce i en avis, på
Internettet, i din postkasse, blev henvist af en bekendt eller du har
deltaget i et interview.

Måske var det ikke lige det rigtige tidspunkt for dig, eller du var optaget
til anden side.

Vi udbygger igen - der er flere kunder og flere muligheder end vi i
øjeblikket kan udnytte!

Er du interesseret i en ekstra indtægt eller en ny karriere mulighed, så vil
jeg invitere dig til at kigge forbi på hjemmesiden www.canworkathome.com

Med venlig hilsen

Poul Sørensen

........Indsat SLUT.....

Jeg har *aldrig* været i kontakt med dette firma.

De lyver således *direkte* i deres "henvendelse" til mig.

Det er dog den værste gang SPAM i nyere tid som jeg har modtaget.

Er der andre som har modtaget en lignende e-mail som denne?

Hr. Bjørn

Fra : Anette Nielsen

Dato : 14-02-02 21:07

On Thu, 14 Feb 2002 18:01:39 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote:

>Har modtaget en mail fra dette firma som anvender min virksomheds
>mail-adresse; men taler direkte til mig som privatperson:

Ligemeget om de sender til din virksomhed eller til dig privat, bryder
de ialtfald markedsføringsloven: man må _ikke_ sende direct e-mails ud
- modtageren skal have givet sit samtykke på forhånd.
Kan de have "spurgt" dig på en eller anden uigennemskuelig måde? Et
underligt link du har klikket på, eller lignende?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-02-02 21:16

"Anette Nielsen" <ani@wow.metrocomia.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ligemeget om de sender til din virksomhed eller til dig privat, bryder
> de ialtfald markedsføringsloven: man må _ikke_ sende direct e-mails ud
> - modtageren skal have givet sit samtykke på forhånd.

Ok og tak...

> Kan de have "spurgt" dig på en eller anden uigennemskuelig måde? Et
> underligt link du har klikket på, eller lignende?

Jeg har på ingen måde været i kontakt med med virksomheden, hverken
telefonisk, snail-mail, e-mail eller for den sags skyld surfet på deres
website.

PS: Jeg er ikke en aldeles ukyndig IT- eller netbruger....

Hr. Bjørn

Fra : Anette Nielsen

Dato : 15-02-02 00:03

On Thu, 14 Feb 2002 21:15:55 +0100, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>website.
>
>PS: Jeg er ikke en aldeles ukyndig IT- eller netbruger....

Nej, sorry, det er nok mere mig

Anyway så prøvede jeg at gå ind på deres websted for at kigge. Der er
en "henvis en ven"-formular, som vil have mailadresse OG navn på både
vennen og en selv. Jeg udfyldte med to spamadresser jeg har den slags
formål.
Der er intet kommet på nogen af de to adresser, MEN på den adresse
jeg skriver fra her kom den samme mail - fra Donald på 67 - som Hans
Kjer har fået - to minutter efter. Efter ca, en halv time kom den en
gang til.

Anette

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-02-02 00:57

"Anette Nielsen" <ani@wow.metrocomia.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, sorry, det er nok mere mig

Så´en var det heller ikke ment...

> [...]
> jeg skriver fra her kom den samme mail - fra Donald på 67 - som Hans
> Kjer har fået - to minutter efter. Efter ca, en halv time kom den en

Jeg kan se at "steppebranden" breder sig til andre NGér også.

Måske denne "spredning" af budskabet kan få ham stoppet.....!....

Hr. Bjørn

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 14-02-02 23:56

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har modtaget en mail fra dette firma som anvender min virksomheds
> mail-adresse; men taler direkte til mig som privatperson:
<snip>

> Er der andre som har modtaget en lignende e-mail som denne?

Ja, det har jeg den stammer sikkert fra et lavere trin i pyramiden og lyser
således:

(indsat:)
I am an old Fellow at 67 years.
Hej!
Hej

Jeg er en gammel gut på 67 år.

Jeg er lige kommet ind i et ny startet projekt, som ser ud til at kunne give
en god forrentning.
Hele projektet skal køre over internettet, så det eneste det kræver er at du
har en hjemme
computer. Du bestemmer selv hvornår og hvor meget du vil arbejde.

Er du interesseret i at være med inde det bliver forsent. Så send mig en
blank e-mail med
emnet "Tjen stort". Så sender vi dig yderligere materialle ang. projektet.

Mvh.

Donald
(indsat slut)

Hvis nogen er interesseret i Donalds e-mailadresse, sender jeg den gerne.
Overraskende nok er det en @hotmail.

Har nogen et godt forslag til, hvad man stiller op med såden en
henvendelse - hvis man altså gerne vil slippe af med fyren.....

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer
www.kjers.com

Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-02-02 00:09

"Kjers Kommunikation" <kjer@kjers.com> wrote in message
> Hvis nogen er interesseret i Donalds e-mailadresse, sender jeg den gerne.
> Overraskende nok er det en @hotmail.

Nu er det sådan, at den adresse ikke findes....

Niels

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 15-02-02 10:12

> Har nogen et godt forslag til, hvad man stiller op med såden en
> henvendelse - hvis man altså gerne vil slippe af med fyren.....

> [...]

Ofte sender folk en mail til alle i deres adresse kartotek - bum, så kan vi
alle hjælp syge børn, købe billige bukser, rette en adresse eller hvad ved
jeg.
Det kan være hyggeligt og smart, men ofte kommer der efter den, når den har
været igennem 3-4 personer, en masse spame-mails. Det er jo skide nemt at
sende til alle der har været nævnt.
Brug i stedet feltet BCC, hvor adresserne er usynlig.

Der er mange som ikke ved det - derfor denne mail, måske fordi funktionen er
gemt i outlook. Hvis man går gennem adressebogen finder man muligheden for
Bcc.

Venlig Hilsen

Søren Bjerrum
www.mijau.dk